Azərbaycanda həyata keçirilən məhkəmə-hüquq
islahatları ümummilli
lider Heydər Əliyevin adı ilə bağlıdır
Dövlət İdarəçilik Akademiyasında
keçirilən elmi-praktik konfransda bu barədə əhatəli
müzakirələr aparıldı
Azərbaycan Respublikasının Prezidenti yanında
Dövlət İdarəçilik Akademiyasında “Dövlət
idarəçiliyi, məhkəmə islahatı və ictimai
fikir” mövzusunda elmi-praktik konfrans keçirilmişdir. Konfransı
giriş sözü ilə Dövlət İdarəçilik
Akademiyasının rektoru, əməkdar elm xadimi, professor Seyfəddin
Qəndilov açmışdır. O, xüsusi qeyd etmişdir
ki, Azərbaycan Respublikası yenidən müstəqillik əldə
etməklə qazanmış olduğu ən böyük
nailiyyətlərindən biri Azərbaycan xalqının
dövlətçilik məqsədlərinə və milli-mənəvi
dəyərlərinə uyğun öz hüquq və
qanunvericilik sistemini yaratması və inkişaf etdirməsidir.
Hazırda Azərbaycan
Respublikasında inkişaf etmiş dövlətlərə məxsus
olan xüsusiyyətlərə malik, Azərbaycan
xalqının dövlətçilik məqsədlərinə
və milli-mənəvi dəyərlərinə uyğun,
öz müsbət cəhətləri ilə fərqlənən,
demokratik inkişafa və beynəlxalq hüquqi məkana
inteqrasiya prosesinə şərait yaradan hüquq və
qanunvericilik sistemləri qurulmuşdur və onların
müasir tələblərə müvafiq olaraq daha da təkmilləşdirilməsi
prosesi uğurla həyata keçirilir.
Bütün bunlar ulu
öndər, ümummilli lider Heydər Əliyevin rəhbərliyi
altında ardıcıl olaraq, sistemli şəkildə həyata
keçirilən məhkəmə-hüquq islahatları nəticəsində
mümkün olmuşdur.
Azərbaycan
Respublikasında həyata keçirilən məhkəmə-hüquq
islahatları tam demokratik mahiyyətə və məzmuna malik
olan bütöv bir proses olaraq, insan və vətəndaş
hüquq və azadlıqlarını daha ardıcıl və
dolğun şəkildə, daha geniş və demokratik məzmunda
təmin etmək məqsədlərinə xidmət edir.
Qeyd etmək
lazımdır ki, bütövlükdə müasir Azərbaycan
dövlətinin qurulması prosesi, onun uğurlu
inkişafı konsepsiyası kimi respublikamızda həyata
keçirilən məhkəmə-hüquq islahatları da məhz
Azərbaycan xalqının dahi oğlu Heydər Əliyevin
adı ilə bağlıdır. Hüquqi, iqtisadi, sosial və
siyasi sahələrdə köklü islahatların
aparılması üçün respublikamızda milli dövlət
və milli hüquq sistemi quruculuğu prosesində ciddi
addımlar atılmışdır.
1995-ci ilin əvvəllərində
Azərbaycan Respublikasının Prezidenti, ümummilli liderimiz
Heydər Əliyevin sədrliyi ilə Konstitusiya komissiyası
yaradılmış, komissiya tərəfindən ümumbəşəri
ideya və dəyərləri özündə əks etdirən
yeni Konstitusiya layihəsi hazırlanmışdır. Yeni
Konstitusiyanın layihəsi 12 noyabr 1995-ci il tarixdə
ümumxalq səsverməsi – referendumda qəbul edilmişdir. Yeni
Konstitusiya müstəqil Azərbaycan Respublikasının
hüquqi, demokratik dövlət quruculuğu istiqamətində
inkişafının hüquqi təsisatlarını, hakimiyyətin
və dövlətin əsaslarını müəyyən edərək
və ən yüksək hüquqi qüvvəyə malik
olmaqla respublikamızda hüquq sisteminin bünövrəsini təşkil
etmiş və əsaslı məhkəmə-hüquq
islahatlarının həyata keçirilməsinə zəmin
yaratmışdır. Yeni Konstitusiya qəbul edildikdən sonra
məhkəmə-hüquq islahatlarının aparılması
sürətlənmiş, qısa dövr ərzində
hüquqi sistemin bütün sahələrini tənzim edən
bir sıra yeni qanunların hazırlanıb qəbul edilməsi
mümkün olmuşdur.
Dövlət
quruculuğunun və məhkəmə-hüquq
islahatlarının həyata keçirilməsində və cəmiyyətin
ardıcıl olaraq inkişafının təmin olunmasında
cənab Heydər Əliyevin təşəbbüsü və
rəhbərliyi ilə hazırlanaraq, ümumxalq səsverməsində
qəbul edilmiş ilk milli Konstitusiyanın, demokratik prinsiplər
və beynəlxalq hüquq normalarının tələblərinə
cavab verən yeni qanunların və Azərbaycan Respublikası
Prezidentinin demokratik, hüquqi dövlət quruculuğu
prosesinin sürətləndirilməsinə xidmət edən
bir sıra fərmanların əhəmiyyəti xüsusilə
önəmli olmuşdur.
Ədalət mühakiməsini
həyata keçirən müstəqil və qərəzsiz
hakimlər korpusunun formalaşdırılması
üçün ulu öndər Heydər Əliyevin 1 dekabr
1998-ci il tarixli “Məhkəmələr və hakimlər haqqında”
Azərbaycan Respublikası Qanununun tətbiq edilməsi və məhkəmə
islahatlarının həyata keçirilməsinə dair tədbirlər
barədə” fərmanına əsasən Azərbaycan
Respublikası Prezidenti yanında Məhkəmə-Hüquq
Şurası yaradılmış və onun əsasnaməsi təsdiq
edilmişdir. Bu səlahiyyətli orqanın yaradılması
ölkədə həyata keçirilən məhkəmə-hüquq
islahatlarını sürətləndirmiş və onların
səmərəliliyini gözə çarpan dərəcədə
artırmışdır.
Seyfəddin Qəndilov
qeyd etdi ki, məhkəmə-hüquq islahatları geniş məzmuna
malik olmaqla bütövlükdə hüquq, qanunvericilik və
məhkəmə sisteminin yaranması, mövcudluğu,
inkişafı və təkmilləşdirilməsi üzrə
həyata keçirilən və keçirilməli olan məsələləri
əhatə etmiş olduğundan uzunmüddətli, davamlı
bir prosesdir. Bu proses hazırda daha yüksək tələblərə
müvafiq yeni keyfiyyət halında davam etməkdədir.
Konfransda “Azərbaycan
Respublikasında həyata keçirilən məhkəmə-hüquq
islahatlarının mahiyyəti, məzmunu və dinamikası”
mövzusunda Azərbaycan Respublikasının Baş
Prokurorluğunun hüquqi təminat şöbəsinin
böyük prokuroru Mahir Tağıyev məruzə
etmişdir. O, öz çıxışında
vurğulamışdır ki, məhkəmə-hüquq
islahatlarının əsas məqsədi Azərbaycanda
hüquqi vətəndaş cəmiyyətinin
yaradılmasında, ölkədə bazar
iqtisadiyyatının inkişafında məhkəmələrin
və məhkəmə xidmətlərinin səmərəsinin
artırılması, bu məhkəmələrin insanların
hüquqlarının təmin edilməsində rolunun yüksəldilməsidir.
Azərbaycan
Respublikası Ali Məhkəməsinin hakimi Vəfaddin
İbayevin çıxışında ölkədə həyata
keçirilən hüquq sisteminin islahatları insan
hüquqlarının müdafiəsi kontekstində şərh
edilirdi. Bu çıxışda Azərbaycan dövlətinin
son illərdə qoşulduğu insan hüquqları üzrə
beynəlxalq konvensiyaların ölkəmizdə
demokratiyanın və insan azadlıqlarının təmin
edilməsində rolu
işıqlandırılmışdır.
Azərbaycan Respublikasının
Prezidenti yanında Dövlət İdarəçilik
Akademiyasının insan hüquqları, demokratiya və
sülh problemləri üzrə YUNESKO mərkəzinin
müdiri Cahangir Hacıyev konfransda etdiyi məruzədə
inzibati idarəçiliyin təkmilləşdirilməsində
yeni inzibati icraat qanunvericiliyinin rolundan bəhs etmişdir. Ölkəmizdə
aparılan məhkəmə islahatlarının səmərəliliyi
və əhalinin müxtəlif təbəqələri tərəfindən
bu islahatların dəyərləndirilməsi haqqında
keçirilmiş sorğuların nəticələri ilə
konfrans iştirakçılarını Dövlət İdarəçilik
Akademiyasının nəzdində fəaliyyət göstərən
“Sorğu” sosial-siyasi araşdırmalar mərkəzinin rəhbəri
Rüfət Quliyev tanış etmişdir.
Konfransda qeyd olunmuşdur ki, məhkəmə-hüquq islahatları, bütövlükdə Azərbaycanda aparılan dövlət idarəçiliyinin yenidən qurulması və inkişaf strategiyasının mühüm tərkib hissəsi olaraq, ölkə Prezidenti İlham Əliyevin rəhbərliyi altında müvəffəqiyyətlə həyata keçirilir. İştirakçıların çıxışlarında xüsusi vurğulanmışdır ki, ölkə əhalisi və məhkəmə işçiləri bu islahatları məqsədəuyğun hesab edir və əsasən onların həyata keçirilməsindən razıdır.
Konfransda qeyd olunmuşdur ki, məhkəmələrin işində islahatlar nəticəsində yeni forma və metodlar tətbiq olunmağa başlanmışdır. Vurğulanmışdır ki, məhkəmə islahatları ilə bağlı qanunların qəbul edilməsi zamanı onların maliyyə və institusional nəticələri əsaslı şəkildə tədqiq olunur, yeni qanun layihələri ölkə Konstitusiyasına və mövcud qanunvericiliyə tam uyğunlaşdırılır, yeni qanunlar məhkəmə praktikasında realizə edilməsi üçün konkret icra mexanizmləri işlənib hazırlanır, məhkəmə sisteminin işini təmin edən yeni institusional struktur və inzibati təsisatların əsasları yaradılır, hakimlərin təyin edilməsi və dövri attestasiyası üçün səmərəli tədbirlər həyata keçirilir. Konfrans iştirakçıları ölkədə aparılan məhkəmə islahatlarını şərh edərkən, bu islahatların maliyyələşdirilməsi üçün vəsaitin ayrılması, islahatların keçirilməsinin planlaşdırılması, onların həyata keçirilməsini təmin edən daha səmərəli tədbirlərin seçilməsi, hakimlərin məhkəmə islahatlarının aparılmasına maraqlarının artırılmasının böyük müvəffəqiyyətlə həyata keçirilməsinə diqqəti cəlb etmişlər.
Konfrans iştirakçılarının fikrincə, ölkədə keyfiyyətli və səmərəli məhkəmə xidmətləri göstərməyə qadir olan yeni məhkəmə orqanları yaradılmışdır və hazırda fəaliyyət göstərən məhkəmələrin modernləşdirilməsi həyata keçirilir.
Məhkəmə sisteminin idarə olunması, planlaşdırılması, maliyyələşdirilməsi, kadr siyasəti və işçilərin təhsili ilə bağlı bütün vəzifələr tədricən bilavasitə məhkəmə orqanlarına həvalə olunur, ölkədə məhkəmə hakimiyyətinin müstəqilliyi, onun icra və qanunverici hakimiyyətlərdən asılı olmaması təmin edilir.
Konfransda tövsiyə olunmuşdur ki, ölkədə məhkəmə islahatları barədə geniş miqyasda rəy sorğuları keçirilsin, əhalinin müxtəlif təbəqələrindən olan insanların bu sahədə fikir və mülahizələri öyrənilsin. Konfrans iştirakçılarının fikrincə, bu sorğuların nəticələri və onların elmi təhlili əsasında məhkəmə sistemində aparılan islahatların təkmilləşdirilməsi əhalinin və işgüzar dairələrin məhkəmə xidmətlərindən daha geniş istifadə etmələrinə, ümumiyyətlə, ölkədə məhkəmə sisteminin fəaliyyətinin səmərəliliyinin artırılmasına, bu sistemin azad sahibkarlığın və bazar iqtisadiyyatının inkişafında rolunun yüksəldilməsinə, insanların hüquq və azadlıqlarının daha geniş təmin olunmasına, bütövlükdə ölkəmizdə demokratiyanın inkişafına və beləliklə, cəmiyyətimizin və dövlətimizin çiçəklənməsinə və tərəqqisinə xidmət edəcəkdir.
Əliqismət BƏDƏLOV
Xalq qəzeti.- 2009.- 10 dekabr.- S. 3.