İnkişafın Azərbaycan modeli: güclü dövlət, modernləşmiş iqtisadiyyat və azad cəmiyyət

 

(Əvvəli qəzetimizin 30 dekabr 2009-cu il tarixli sayında)

 

Azərbaycanda sahibkarlığın inkişafı, biznes mühitinin təkmilləşdirilməsi istiqamətində aparılan islahatlar beynəlxalq təşkilatlar tərəfindən yüksək qiymətləndirilir. Respublikanın sosial-iqtisadi həyatında regionların rolu yüksəldikcə, bütövlükdə sahibkarlığın, sərmayə mühitinin yaxşılaşması üçün yeni imkanlar açılır. “Azərbaycan Respublikası regionlarının 2009-2013-cü illərdə sosial-iqtisadi inkişafı Dövlət Proqramı”nda sahibkarlığa dövlət tərəfindən maliyyə dəstəyinin gücləndirilməsinə xüsusi diqqətin yetirilməsi, ölkənin sahibkarlıq subyektlərinə ayrılan vəsaitin həcminin artırılması da təqdir olunur.

 

Xatırlatmaq yerinə düşər ki, birinci regional inkişaf proqramının icrası dövründə Sahibkarlığa Kömək Milli Fondunun vəsaitləri hesabına ölkə üzrə 6,991 sahibkarlıq subyektinə ümumilikdə 323,4 milyon manat kredit verilmişdir.

Ölkə əhalisinin yarıya qədərinin gəlirləri kənd təsərrüfatı və onunla bağlı sahələrdə formalaşdığı üçün regionların kompleks inkişafında bu sahənin əhəmiyyəti xüsusi yerə və çəkiyə malikdir. Azərbaycan iqtisadiyyatının qeyri-neft sektorunda əsas və prioritet sahələrdən biri aqrar sahə hesab olunur. Bölgələrin böyük əksəriyyəti bu mühüm sahə ilə sıx bağlıdır. Ona görə də dövlət başçısının 2009-cu il 14 aprel tarixli fərmanı ilə təsdiq olunmuş “Azərbaycan Respublikası regionlarının 2009-2013-cü illərdə sosial-iqtisadi inkişafı Dövlət Proqramı” üzrə həyata keçirilməsi nəzərdə tutulan tədbirlər planında aqrar sahənin inkişafına geniş yer verilmişdir.

Son illər Azərbaycanın sosial-iqtisadi inkişafının sürətlənməsi bir çox sahələr kimi, turizm sektorunda infrastruktur imkanlarının xeyli yaxşılaşmasına səbəb olmuşdur. Dövlət Proqramında turizmi iqtisadiyyatın yüksək gəlirli sahəsinə çevirmək, sosial və ekoloji tələblərə cavab verəcək səmərəli və rəqabət qabiliyyətli müasir kompleksləri yaratmaq, bu sahədə yeni iş yerlərinin açılmasını təmin etmək mühüm vəzifə kimi göstərilmişdir. Ölkədə yeni turizm infrastrukturunun və sənayesinin yaradılması, mövcud obyektlərin beynəlxalq standartlara uyğunlaşdırılması, turizm xidməti üzrə mütərəqqi üsulların və standartların hazırlanması, tətbiqi, ölkədə turizm zonalarının hüquqi statusunun, marşrutların müəyyən olunması nəzərdə tutulmuşdur.

Azərbaycan iqtisadiyyatının digər xarakterik xüsusiyyətlərindən biri də investisiya fəallığının yüksək olması ilə bağlıdır. Ümumilikdə son 10 ildə Azərbaycan iqtisadiyyatına 33 milyard dollardan çox investisiya cəlb edilmişdir. Ölkənin maliyyə imkanlarının genişlənməsi nəticəsində daxili sərmayələr xarici investisiyalara nisbətən təxminən 9 dəfə yüksək sürətlə artmışdır. Bu gün investisiyaların ümumi həcmində daxili sərmayələrin xüsusi çəkisi 34,3 faizə çatmışdır. Bu, yerli investorların potensialının güclənməsinin, sərmayə qoymaq imkanlarının genişlənməsinin əyani göstəricisidir.

Özəl sektorun dövlət tərəfindən dəstəklənməsi məqsədilə sahibkarlıq, o cümlədən kənd təsərrüfatı üçün büdcədən ayrılan güzəştli kreditlər ilbəil artmaqdadır. Azərbaycanda sahibkarlığın inkişafı işsizliyin aradan qaldırılması sahəsində görülən işlərə güclü təkan vermişdir.

Ölkə başçısının həyata keçirdiyi iqtisadi siyasətin əsasında insanların problemlərinin həlli, xalqın güzəranının yaxşılaşdırılması kimi ali məqsəd durur. “Mənim borcumdur ki, hər bir vətəndaş inkişafı, irəliləyişi görsün və onu hiss etsin” – 2003-cü il oktyabrın 31-də andiçmə mərasimində xalq qarşısındakı vəzifəsini belə ifadə edən cənab İlham Əliyevin ötən dövr ərzindəki fəaliyyəti bu bəyanatın ardıcıl surətdə yerinə yetirilməsinin bariz nümunəsidir.

Sosial məsələlərin həllinə diqqət hökumətin fəaliyyətində əsas istiqamətlərdən biridir. Bu ilin doqquz ayı ərzində orta aylıq əmək haqqı 268 manata, əmək pensiyalarının orta aylıq məbləği isə 96 manata çatdırılmışdır. Son beş il ərzində minimum pensiya 3,8 dəfə, minimum əmək haqqı 8 dəfə, orta aylıq əmək haqqı isə 3,5 dəfə artmışdır. Əhalinin sosial müdafiəsinin təmin olunması, büdcə təşkilatlarında çalışan işçilərin əmək haqlarının artırılması üçün Azərbaycan Prezidenti tərəfindən silsilə sərəncamlar imzalanmışdır. Elm, təhsil, səhiyyə, sosial təminat, mədəniyyət, kənd təsərrüfatı, müdafiə, hüquq-mühafizə orqanları və digər sahələrdə çalışanların aylıq əmək haqları xeyli artırılmışdır. Dövlətdən birbaşa ünvanlı sosial yardım alanların sayı 700 min nəfəri ötmüşdür.

Məcburi köçkünlərin problemlərinin həlli, məşğulluğunun təmin edilməsi Prezident İlham Əliyevin daimi nəzarətindədir. Bu məqsədlə son beş ildə Azərbaycan Respublikasının Prezidenti 19 fərman və sərəncam imzalamışdır. 2003-2008-ci illərdə respublikanın müxtəlif rayonlarında müvəqqəti məskunlaşmış məcburi köçkünlər üçün 36 yeni qəsəbə salınmış, onların sosial, təhsil, kommunal və digər problemlərinin həlli istiqamətində çox mühüm işlər görülmüş, 47 min nəfərdən artıq məcburi köçkün öz yaşayış şəraitini yaxşılaşdıraraq normal həyata qayıtmışdır. Dövlət Proqramına uyğun olaraq, bütün çadır düşərgələri ləğv edilmişdir. İndi qaçqınlar dövlətin onlara verdiyi rahat mənzil və evlərdə yaşayırlar.

Ümumiyyətlə, son beş ildə dövlət başçısı ölkə həyatının iqtisadi, sosial və humanitar sahələrinin inkişafını əhatə edən 70-dən çox dövlət proqramı təsdiq etmişdir. Bu proqramlarda nəzərdə tutulan kompleks tədbirlərin hər birinin maliyyələşmə mənbəyi, icra müddəti və nəzarət mexanizmi müəyyən olunmuşdur. Nəticədə dövlət idarəçiliyinin məhz bu sistemli və çevik formalarının düzgün və düşünülmüş tətbiqi qarşıya qoyulan məqsədlərə nail olunmasını təmin etmişdir.

İqtisadi inkişafın əsas hədəflərindən biri də yoxsulluğun azaldılması olmuşdur. 2003-cü ildən icrasına başlanılan müvafiq dövlət proqramının həyata keçirilməsi nəticəsində yoxsulluğun səviyyəsi 3,4 dəfə azalaraq, 2008-ci ildə 13,2 faizə enmişdir. Sözsüz ki, yoxsulluğun kəskin şəkildə azaldılmasında regionların sosial-iqtisadi inkişafına dair Dövlət Proqramının uğurla həyata keçirilməsi, yeni iş yerlərinin yaradılması müstəsna rol oynamışdır. Ölkə Prezidentinin proqramın icrasını şəxsi nəzarətində saxlayaraq, regionlara mütəmadi səfərlər etməsi, yaranan problemlərin yerindəcə həll olunması üçün aidiyyəti dövlət strukturlarına konkret tapşırıqlar verməsi həyata keçirilən tədbirlərin səmərəliliyini daha da artırmışdır.

Dövlət başçısının bu istiqamətdə məqsədyönlü və yorulmaz fəaliyyətin məntiqi nəticəsi kimi, proqrama əlavə olaraq ayrı-ayrı bölgələrin sosial-iqtisadi inkişafı ilə bağlı tədbirləri özündə əks etdirən daha 17 sərəncam imzalanmış və bunların hamısı icra edilmişdir.

Təhsil sahəsinin maddi-texniki bazasının möhkəmləndirilməsi, onun təşkili prosesinin təkmilləşdirilməsi və müasir standartlara uyğunlaşdırılması istiqamətlərində də əhəmiyyətli işlər görülür. Azərbaycan Respublikasının Prezidenti tərəfindən təsdiq edilmiş Dövlət Proqramına uyğun olaraq, 200-dək gənc dünyanın 45 aparıcı ali məktəbinə təhsil almağa göndərilmişdir. Son beş ildə təhsilin bütün sahələrini əhatə edən və uğurla həyata keçirilən 14 dövlət proqramı üzrə ayrılan büdcə vəsaiti 5 dəfədən çox artaraq 1,1 milyard manat təşkil etmiş, investisiya qoyuluşlarının həcmi isə 220 milyon manata çatdırılmışdır.

Heydər Əliyev Fondunun prezidenti, Azərbaycanın birinci xanımı, Milli Məclisin deputatı Mehriban xanım Əliyevanın təhsilin və mədəniyyətin inkişafına göstərdiyi xüsusi diqqət və qayğı, mədəni cəhətdən inkişaf etmiş yüksək intellektli yeni nəslin yetişdirilməsinə hesablanan çoxşaxəli fəaliyyəti xüsusi qeyd edilməlidir. Şəxsən Mehriban xanım Əliyevanın təşəbbüsü ilə həyata keçirilən proqramlar çərçivəsində son beş ildə təxminən 44 min şagird yerlik 226 yeni məktəb binası tikilmiş, 47 məktəb və uşaq bağçası əsaslı təmir olunaraq, müasir avadanlıqla təchiz edilmişdir.

Əhalinin həyat səviyyəsini xarakterizə edən əsas göstəricilərdən biri də səhiyyənin inkişafıdır. Ölkədə əhaliyə göstərilən tibbi xidmət sahəsində müvafiq dövlət proqramlarına uyğun olaraq məqsədyönlü işlər görülür. Səhiyyəyə ayrılan büdcə vəsaiti il ərzində 20 faiz artaraq 557,8 milyon manat təşkil etmişdir. Yüksək tələblərə cavab verən tibb müəssisələrinin yaradılması istiqamətində fəaliyyət davam etdirilmiş, 2008-ci ildə 25, son beş ildə isə 289 tibb müəssisəsi tikilmiş, yenidən qurulmuş və ya əsaslı təmir olunmuşdur. Dövlət başçısı səhiyyədə müasir texnologiyaların tətbiqinə, maddi-texniki bazanın möhkəmləndirilməsinə böyük əhəmiyyət verir. 2005-ci ildən başlayaraq, Azərbaycanın bütün regionlarında ən müasir normalara uyğun diaqnostika-müalicə mərkəzlərinin tikintisi proqramı həyata keçirilir. Bu mərkəzlərdə ən müasir tibbi xidmət göstərilir, ən mürəkkəb cərrahiyyə əməliyyatları həyata keçirilir. Prezident İlham Əliyev Naxçıvanda diaqnostika-müalicə mərkəzinin açılışında böyük qürur hissi ilə artıq Lənkəranda istifadəyə verilmiş belə bir mərkəzdə açıq ürəkdə uğurlu cərrahiyyə əməliyyatının keçirildiyini xüsusi vurğulamışdır.

Azərbaycan Prezidenti mədəniyyət sahəsinə də xüsusi diqqət yetirir. Cəmiyyətimizin hərtərəfli tərəqqisində mədəniyyət sahəsinin ilbəil inkişafı mühüm amillərdən biri olaraq qalır. Ötən il Beynəlxalq Muğam Mərkəzi və Azərbaycan Dövlət Film Fondunun yeni binaları tikilib istifadəyə verilmişdir. Heydər Əliyev Sarayı, Akademik Milli Dram Teatrı və Gənc Tamaşaçılar Teatrı, Azərbaycan Dövlət İncəsənət Muzeyi, M.F.Axundov adına Milli Kitabxana, Bakı Dövlət Sirki və digər çoxsaylı mədəniyyət müəssisələrinin binalarında yenidənqurma, təmir-bərpa işləri aparılmış, onlar daha müasir görkəm alaraq sənətsevərlərin istifadəsinə verilmişdir.

Şübhə yoxdur ki, bütün bunlar respublikamızda müasir insan kapitalının formalaşmasına və güclü dövlətin qurulmasına öz mühüm töhfəsini verəcəkdir.

Heydər Əliyev Fondunun, şəxsən onun prezidenti Mehriban xanım Əliyevanın təşəbbüsü, YUNESKO və İSESKO-nun dəstəyi ilə Avropa Şurasının üzvü olan dövlətlərin mədəniyyət nazirlərinin ölkəmizdə keçirilən “Mədəniyyətlərarası dialoq Avropa və ona qonşu regionlarda sülhün və davamlı inkişafın əsasıdır” mövzusunda konfransı bu nüfuzlu beynəlxalq qurumla əməkdaşlığın daha da genişlənməsinə səbəb olmuşdur. Eyni zamanda, İslam Konfransı Təşkilatının üzvü olan dövlətlərin mədəniyyət nazirlərinin V konfransında Bakı şəhərinin 2009-cu ildə “İslam mədəniyyətinin paytaxtı” elan edilməsi Azərbaycanda bu sahənin inkişafına beynəlxalq diqqətin artmasına daha bir əyani sübutdur.

Gəncləri cəmiyyətin aparıcı qüvvəsinə çevirmək, sosial-ictimai həyatın bütün sahələrində onların fəal iştirakını təmin etmək, bədən tərbiyəsi və idmanı daha da inkişaf etdirmək istiqamətində görülən işlər, həmişəki kimi, yenə də dövlətimizin başçısı, Milli Olimpiya Komitəsinin prezidenti cənab İlham Əliyevin daim diqqət mərkəzindədir. Təsadüfi deyil ki, ölkədə yeni idman obyektləri tikilir, mövcud qurğular təmir olunaraq müasir avadanlıqla təchiz edilir. Ölkədə fəaliyyət göstərən 19 Olimpiya idman kompleksindən 7-si keçən il istifadəyə verilmişdir. Pekində keçirilmiş XXIX Yay Olimpiya və XIII Paralimpiya oyunlarında Azərbaycan idmançıları uğurla çıxış etmiş və əvvəlki olimpiadalarla müqayisədə daha çox – 17 medal qazanmışlar.

Əldə olunan uğurlar ölkə daxilində milli birliyin təmin olunmasına, dünya azərbaycanlıları arasında həmrəyliyin güclənməsinə səbəb olmuşdur. Dünyanın müxtəlif ölkələrində yaşayan soydaşlarımızın ölkəmizin milli maraqları ətrafında sıx birləşməsi, Azərbaycan diasporunun formalaşması üçün əlverişli zəmin yaratmışdır. 2006-cı ildə Bakı şəhərində çox yüksək səviyyədə keçirilmiş Dünya azərbaycanlılarının 2-ci qurultayı azərbaycançılıq ideologiyasının təntənəsi olmaqla yanaşı, ulu öndər Heydər Əliyevin uzaq gələcəyə hesablanmış müdrik siyasətinin məntiqi davamı olmuşdur.

Azərbaycançılıq fəlsəfəsi İlham Əliyev siyasətinin mənəvi dayağına çevrilmiş, milli ləyaqət, milli qürur, dini tolerantlıq uğurlarımızın əsas şərtləri olmuşdur. “Azərbaycançılıq fəlsəfəsi bizim mənəvi dayağımızdır. Müstəqil siyasət, milli maraqlarımızın qorunması, milli ləyaqət, milli qürur, milli və dini tolerantlıq – budur bizim uğurlarımızın əsas şərtləri. Azərbaycanda bütün xalqlar qardaşlıq şəraitində, mehriban şəraitdə yaşayırlar. Mən çox şadam ki, son beş il ərzində bizim əsas ideoloji dayaqlarımız daha da möhkəmlənmiş, Azərbaycanda vətəndaş həmrəyliyi, sabitlik tam bərqərar olmuşdur və bütövlükdə cəmiyyət çox aydın görür Azərbaycan hansı istiqamətdə irəliləyir”. Bu sözlər də andiçmə mərasimində deyilmişdir. Prezident İlham Əliyevin yürütdüyü siyasət müasir Azərbaycanın güclənməsinə, milli-mənəvi dəyərlərimizin ən yüksək səviyyədə qorunmasına xidmət edir.

Artıq cənab İlham Əliyev bütün türk dünyasının birliyinin möhkəmlənməsi və onun beynəlxalq aləmdə güclü siyasi mövqeyə malik olması üçün bütün imkanların səfərbər olunması tezisini irəli sürmüşdür. 2006-cı il sentyabrın 18-də keçirilmiş Türkdilli dövlətlərin və topluluqların 10-cu dostluq, qardaşlıq və əməkdaşlıq qurultayında çıxış edən Prezident İlham Əliyevin nitqində erməni təbliğatı ilə bağlı “Biz hücuma keçməliyik, onların yalan, iftira üzərində qurulmuş təbliğatını darmadağın etməliyik və bütün səyləri birləşdirib, həqiqəti bərpa etməliyik” çağırışı milyonlarla insana beynəlxalq terrorizmlə mübarizədə bir istiqamət və təkan vermiş oldu.

Milli həmrəyliyin təmin edilməsi ilə yanaşı, Azərbaycanda demokratik prosesləri sürətləndirməyi Prezident İlham Əliyev özünün əsas məqsədi kimi bəyan etmişdir.

Azərbaycanın müasir inkişaf dövründə hüquqi dövlət quruculuğu və insan hüquqlarının müdafiəsi sahəsində səylərin gücləndirilməsi dövlət siyasətinin əsas istiqamətlərindən biri kimi müəyyən edilmişdir. Ötən illər ərzində Azərbaycan Respublikası insan hüquqları sahəsində fəaliyyət göstərən nüfuzlu beynəlxalq qurumlarla əməkdaşlığı inkişaf etdirmiş, insan hüquqlarının müdafiəsi sahəsində beynəlxalq sənədlərə tərəfdar çıxmış və bu sahədə beynəlxalq öhdəliklərin həyata keçirilməsində mühüm nailiyyətlər əldə etmişdir.

Azərbaycan sabitlik və modernləşmə yolunu seçmişdir. Azərbaycan cəmiyyəti üçün modernləşmə müasir inkişafın əsas amili olmaqla, özündə milli ənənələri, qaynaqları və kökləri, əsrlər boyu keçdiyimiz tarixi yolu təcəssüm etdirir. Modernləşmə sahəsində qarşıya qoyulmuş vəzifələrin icrasına ötən əsrin 90-cı illərinin ortalarından başlanılmış, indi isə Azərbaycanda rəqabətədavamlı cəmiyyət formalaşır, modernləşmə xətti sürətlə həyata keçirilir. Modernləşmənin əsas məqsədi həm Azərbaycanın, həm də hər bir vətəndaşın arzu və istəyinin reallaşmasına xidmət etdiyindən bu istiqamətdə ciddi tədbirlər görülür.

Prezident İlham Əliyevin yürütdüyü siyasət Azərbaycanın müttəfiqlərinin və dostlarının sayını artırmışdır. Ümummilli lider Heydər Əliyevin xarici siyasət kursunun davamlılığını təmin edən cənab İlham Əliyevin yüksək diplomatik məharəti sayəsində ölkəmizin sivil dünyanın siyasi-iqtisadi mənzərəsini müəyyən edən aparıcı dövlətlərlə və beynəlxalq təşkilatlarla münasibətləri yeni müstəvidə daha da inkişaf etdirilmişdir. Azərbaycan hal-hazırda yalnız regionda gedən proseslərə deyil, eyni zamanda, beynəlxalq aləmdə cərəyan edən proseslərə də təsir göstərmək imkanı qazanmışdır. Bu gün dünyanı narahat edən bir sıra məsələlərdə aparıcı dövlətlərin başçıları Azərbaycanın – onun rəhbərinin mövqeyi ilə hesablaşırlar.

Azərbaycan regionun nadir ölkələrindən biridir ki, çətin geosiyasi mühitdə müstəqil xarici siyasət yürüdür. Bu istiqamətdə əsas diqqət Azərbaycanın ərazi bütövlüyünün və suverenliyinin tezliklə bərpa edilməsi, qonşu dövlətlərlə mehriban və qarşılıqlı surətdə faydalı münasibətlərin inkişaf etdirilməsi, regionda sabitliyin və təhlükəsizliyin gücləndirilməsi, Xəzər dənizi hövzəsinin demilitarizasiyası, Avropa və Transatlantik strukturlarına inteqrasiya məsələlərinə və s. yönəldilmişdir. Azərbaycanın sülhsevər xarici siyasəti ilk növbədə, onun dövlət müstəqilliyinin möhkəmləndirilməsi işinə xidmət edir. Azərbaycan dövlətinin xarici siyasətinin başlıca prinsipləri beynəlxalq hüquq normaları ilə tənzimlənən dövlətlərarası münasibətlərə hörmət etməkdən, dünya dövlətlərinin suveren hüquqlarına hörmətlə yanaşmaqdan, bütün mübahisəli məsələlərin sülh və danışıqlar yolu ilə həllindən, qarşılıqlı surətdə faydalı iqtisadi, elmi və mədəni əməkdaşlıq yaratmaqdan, dövlətlərarası əlaqələrə mane olan hər cür məhdudiyyətləri aradan qaldırmaqdan ibarətdir. Azərbaycanın xarici siyasəti dünya təcrübəsinin bütün nailiyyətlərini, sivil beynəlxalq normaları özündə ehtiva edir.

Azərbaycan istər qonşu, istərsə də yaxın və uzaq ölkələrlə dostluq və strateji tərəfdaşlıq çərçivəsində münasibətlər qurur. Bu isə ölkəmizin strateji seçimidir. Prezident İlham Əliyevin apardığı uğurlu xarici siyasətin strategiyasında sağlam praqmatizm prinsipi formalaşmış və bu prinsip daim rəhbər tutulur. Təsadüfi deyil ki, Prezident İlham Əliyevin müdrik rəhbərliyi altında Azərbaycanın həyata keçirdiyi tarazlaşdırılmış, balanslaşdırılmış və çoxşaxəli praqmatik xarici siyasət xətti nəinki ölkəmizin beynəlxalq aləmdə mövqeyini möhkəmləndirmiş, həmçinin milli təhlükəsizliyini gücləndirmişdir. Bununla yanaşı, Azərbaycanın geosiyasi rəqabət meydanına çevrilməsinin qarşısı alınmışdır. Strateji baxımdan əlaqələri genişlənən Azərbaycanın dünya geosiyasi məkanına siyasi, iqtisadi inteqrasiyası üçün də geniş imkanlar açılmışdır. Avropa və Asiyanın qovuşuğunda yerləşən mühüm geostrateji məkan kimi Azərbaycan regionda sülhün və sabitliyin təmin olunması üçün dayaq nöqtəsi, ən perspektivli tərəfdaş hesab edilir. Ölkəmiz bütün regional məsələlərdə əsas oyunçudur və regiondakı strateji əhəmiyyətli heç bir layihə Azərbaycansız gerçəkləşə bilməz. Dünya şöhrətli siyasətşünas Zbiqnev Bjezinski özünün “Böyük şahmat lövhəsi” adlı kitabında Azərbaycanın geosiyasi cəhətdən ən mühüm dövlətlər sırasında yer aldığını xüsusi olaraq vurğulayır. Bjezinski Mərkəzi Asiyanın enerji ehtiyatlarının Avropa bazarlarına alternativ yolla çatdırılmasında əsas tranzit ölkə kimi məhz Azərbaycanı göstərir və bununla da onun geosiyasi çəkisinin daha böyük olduğunu qeyd edir.

Azərbaycanın Avropa ilə əlaqələri artıq xüsusi əhəmiyyət kəsb etməyə başlamışdır. Ölkəmiz Avropa təhlükəsizlik arxitekturasının etibarlı tərəfdaşı kimi qitənin enerji təhlükəsizliyinin təmin olunmasında vacib rol oynayır. Azərbaycan bu gün dünyanın və dünya siyasətinin mərkəzinə çevrilmiş Avropanın ən mühüm istiqamətlər üzrə tərəfdaşı kimi tanınır. Ölkəmiz Avropa İttifaqının “Şərq tərəfdaşlığı” proqramına qoşulmuşdur ki, həmin proqram Avropa İttifaqı ilə assosiasiya haqqında yeni saziş, azad ticarət haqqında hərtərəfli saziş, Aİ ölkələrinə gediş-gəlişi sadələşdirə biləcək mobillik və təhlükəsizlik haqqında müqavilələrin bağlanmasını, eləcə də əmək bazarının imkanlarının öyrənilməsi, Avropa İttifaqının və onun Şərq tərəfdaşlarının enerji təhlükəsizliyinin gücləndirilməsi məsələlərini nəzərdə tutur.

Azərbaycan strateji tərəfdaşı olan ABŞ ilə qlobal problemlərə və təhlükələrə qarşı mübarizə aparmaq məqsədi ilə uğurlu əməkdaşlığı davam etdirir. Azərbaycan Birləşmiş Ştatların rəhbərlik etdiyi antiterror koalisiyasının üzvüdür, beynəlxalq birliyin terrorizmə qarşı mübarizəsini hərtərəfli şəkildə dəstəkləyir və bu istiqamətdə bir sıra əhəmiyyətli addımlar atır. Ölkəmiz ABŞ-la, habelə iqtisadi, enerji təhlükəsizliyi və demokratik inkişafın təşviqi sahələrində də əməkdaşlığın genişləndirilməsi istiqamətində fəal iş aparır.

Son illər ərzində Rusiya ilə ölkəmizin əlaqələri dinamik şəkildə inkişaf edir və münasibətlərimiz strateji tərəfdaşlıq xarakteri daşıyır. Rusiya Federasiyası ilə ikitərəfli və çoxtərəfli əməkdaşlığın inkişaf etdirilməsi Rusiyanın xarici siyasətinin prioritet istiqamətidir. Müxtəlif sahələrdə, o cümlədən iqtisadi sahədə əməkdaşlığımız daim genişlənir. Azərbaycan Rusiyanın bölgədə əsas iqtisadi və siyasi tərəfdaşıdır.

Azərbaycan MDB-nin üzvü olan digər ölkələrlə də son illər ərzində siyasi, iqtisadi, ticarət və mədəni əlaqələrini xeyli inkişaf etdirmişdir. Həmin ölkələrlə həm ikitərəfli, həm də beynəlxalq təşkilatlar çərçivəsində əməkdaşlığımız məhsuldar və faydalı olmuşdur.

Azərbaycanın etibarlı strateji tərəfdaşı olan Türkiyə ilə münasibətlərin möhkəmləndirilib daha da genişləndirilməsi ölkəmizin xarici siyasətinin çox mühüm tərkib hissəsidir. Hər iki ölkənin dövlət başçılarının qarşılıqlı səfərləri ikitərəfli siyasi, iqtisadi əməkdaşlığın inkişafında əhəmiyyətli rol oynamışdır. Bu gün ölkələrimiz arasında strateji tərəfdaşlıq münasibətləri mövcuddur, bütün sahələrdə əlaqələr uğurla inkişaf edir. Türkiyə beynəlxalq aləmdə Azərbaycanın fəal tərəfdarı kimi çıxış edir. Ermənistan-Azərbaycan, Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin ədalətli həlli üçün Azərbaycanın göstərdiyi səyləri dəstəkləyir. Türkiyə və Azərbaycan regional əməkdaşlıq prosesinin fəal və söz sahibi olan iştirakçılarıdır. Hər iki ölkə özünün iqtisadi-enerji imkanlarından və geosiyasi mövqeyindən ikitərəfli və regional əməkdaşlığın genişlənməsi naminə səmərəli istifadə edir. Azərbaycan və Türkiyə arasında strateji tərəfdaşlıq və dərinləşən əməkdaşlıq regionda sabitliyin göstəricisinə çevrilmişdir.

Ölkəmiz İranla mütərəqqi və gələcəyə istiqamətlənmiş dialoq aparır və İran dövləti ilə xalqlarımızın mənafeyinə cavab verən mehriban qonşuluq, qarşılıqlı faydalı əməkdaşlıq prinsipləri əsasında ikitərəfli siyasi, iqtisadi, mədəni münasibətlərin inkişafına müvəffəq olmuşdur. Hər iki dövlətin mühüm coğrafi mövqedə yerləşməsi və zəngin iqtisadi potensiala malik olması mövcud əməkdaşlığı daha da genişləndirmiş, Azərbaycanla İran arasında iqtisadi əlaqələrin sürətlə inkişafına, əmtəə dövriyyəsinin həcminin ildən-ilə artmasına gətirib çıxarmışdır. İran Azərbaycanın ixrac-idxal əməliyyatları apardığı əsas dövlətlərdən biridir.

Azərbaycan İslam aləminin tərkib hissəsi olaraq müsəlman dünyası ilə sıx əməkdaşlığı inkişaf etdirir. Şərq ilə Qərb, Xristian dünyası ilə İslam aləminin qovuşuğunda yerləşərək nadir coğrafi mövqeyi, tolerantlığı, sülh ənənələri və etnik rəngarəngliyi ilə Azərbaycanın mədəniyyətlər və sivilizasiyalar arasında təbii körpüyə çevrilməsi zamanın tələbidir.

Azərbaycan Xəzər dənizi ilə Avropa regionu arasında körpü yaratmaq məqsədi ilə Mərkəzi Asiya dövlətləri ilə münasibətlərini inkişaf etdirir. Orta Şərq və Asiya ölkələri ilə əlaqələr yeni siyasi güc mərkəzlərilə və sürətlə artan iqtisadiyyatlara malik regionlarla iqtisadi, telekommunikasiya və digər sahələrdə qarşılıqlı faydalı əməkdaşlıq üçün perspektivlər açır.

Dünyanın ən böyük dövlətlərindən biri və BMT Təhlükəsizlik Şurasının daimi üzvü olan Çin, həmçinin nəhəng intellektual potensiala malik Yaponiya ötən illər ərzində Azərbaycanın siyasi və iqtisadi tərəfdaşına çevrilmişlər ki, bu da xarici siyasətimizin şəksiz uğurlarıdır. Azərbaycanla İsrail dövləti arasında da siyasi, iqtisadi əlaqələr genişlənməkdədir.

Azərbaycanın xarici siyasət kursunda beynəlxalq təşkilatlarla əməkdaşlığın genişləndirilməsi məsələlərinə böyük diqqət yetirilir. Ötən dövrdə beynəlxalq təşkilatlarda Azərbaycanın nüfuzu artmış, dövlətimizin maraqlarını təmin edən, o cümlədən Ermənistanın təcavüzkar siyasətini pisləyən bir çox sənədlər qəbul edilmişdir. Ölkəmizin Avropa İttifaqı və NATO ilə əlaqələri yeni mərhələyə daxil olmuş, GUAM, İKT və İƏT-də Azərbaycanın sədrliyi dövründə mühüm işlər görülmüşdür. Azərbaycanın təşəbbüsü və rəhbərliyi ilə həyata keçirilən irimiqyaslı enerji və nəqliyyat layihələri dünya dövlətlərinin marağını ölkəmizə yönəltmişdir.

Dağlıq Qarabağ probleminin beynəlxalq hüquq normalarına uyğun, Azərbaycanın ərazi bütövlüyü və suverenliyi çərçivəsində həlli, qaçqın və məcburi köçkünlərin öz torpaqlarına qaytarılması dövlətimizin xarici siyasətinin prioritet məsələsi olaraq qalmaqdadır. Azərbaycan Prezidenti məsələ ilə bağlı özünün və xalqının qəti mövqeyini belə ifadə edir: “Bir daha bəyan edirəm, nə 5 ildən sonra, nə 10 ildən sonra, nə 15 ildən sonra, nə də 100 ildən sonra Dağlıq Qarabağ Azərbaycandan ayrılmayacaqdır. Mən nə qədər Prezidentəm, buna yol verməyəcəyəm”. Rayonlara səfəri zamanı cəbhə xəttində əsgərlərimizlə görüşən Ali Baş Komandan münaqişənin Azərbaycanın maraqlarına uyğun həlli üçün bütün imkanların səfərbər olunacağını bir daha bəyan etmişdir: “...Ordumuz hər an sözünü deməyə hazır olmalıdır. Azərbaycanda çox güclü, nizami, yüksək qabiliyyətli ordu yaranır və o, ən müasir texnika ilə, silah-sursatla təmin olunur”.

Azərbaycan Prezidentinin yürütdüyü uğurlu xarici siyasət nəticəsində artıq dünya və beynəlxalq təşkilatlar Ermənistanı işğalçı dövlət kimi tanımış və ölkə başçısının bu məsələdəki birmənalı mövqeyi təsdiqləmişdir ki, Dağlıq Qarabağın Azərbaycandan ayrılma mexanizmi yoxdur.

Eyni zamanda, Azərbaycanda ordu quruculuğu istiqamətində həyata keçirilən tədbirlər, Silahlı Qüvvələrin hərbi hazırlıq səviyyəsinin artırılması ilə bağlı görülən işlər Dağlıq Qarabağın Azərbaycandan qoparılması ilə bağlı bəzi dairələrdə yaranan əminliyi darmadağın etmiş, xalqımızı ordumuzun etibarına inandırmışdır. “Çox böyük qürur hissi ilə deyə bilərəm ki, son beş il ərzində Azərbaycanın ordu potensialı çox böyük dərəcədə gücləndirilibdir. Ordumuzun hazırlıq, peşəkarlıq səviyyəsi böyük dərəcədə artıbdır”.

Göründüyü kimi, indi Azərbaycan ictimai həyatın bütün sahələrində özünün yüksəliş dövrünü yaşayır. Ölkənin intensiv iqtisadi inkişafı siyasi modernləşmənin yeni mərhələsinə keçməyə imkan vermişdir. Müasir Azərbaycan modernləşmə yollarını müəyyən edərək, demokratiya xəttini ölkənin inkişafının əsas vektoru və milli strategiyanın həlledici amilinə çevirmişdir. Vətəndaş cəmiyyətinin, habelə iqtisadiyyatın modernləşməsi, ictimai məkanın demokratikləşməsi, milli məkanın sistemli liberallaşmasının formalaşdırılması milli strategiyanın əsas prioritetinə çevrilmişdir. Azərbaycan Respublikası Prezidenti Administrasiyasının rəhbəri, akademik Ramiz Mehdiyevin “Azərbaycan – 2003-2008: reallığa çevrilən qeyri-adi zaman” əsərində qeyd edildiyi kimi, “...son beş il ərzində Azərbaycan regionda və dünyada ən dinamik inkişaf edən ölkə imicini qazanmış, intensiv və səmərəli inkişaf modelini dünyaya təqdim etmişdir. Qeyd etdiyimiz kimi, bütün dünyada model böhranının yaşandığı, hətta fövqəldövlət sayılan ölkələrin modelinin ən ciddi sınaqlardan çıxa bilmədiyi bir vaxtda bu, inanılmaz reallıqdır...

...Təbii ki, Azərbaycan dünyaya, başqa dövlətlərə inkişaf yollarını təklif və ya təbliğ etmək niyyətindən uzaqdır. Lakin Azərbaycanda beynəlxalq ekspertlərin, analitiklərin və nüfuzlu reytinq agentliklərinin yekdil qənaətlə təsdiq etdiyi “dinamik inkişaf modeli” artıq “cazibədar model” statusunu qazanmışdır. Onu optimal model kimi dərk və qəbul etmək isə zamanın işidir, bu, formalaşan yeni qlobal siyasi dizaynda Azərbaycanın strateji təşəbbüsü və gerçək mövcudluğudur. Azərbaycanın milli və regional hüdudları aşaraq, qlobal dünya kontekstinə fəal aktor kimi daxil olması İlham Əliyevin həssas dövlətçilik fəhminin, müasir siyasi rəhbər təcrübəsinin olmasını göstərir”...

İlham Əliyev ölkəmizin müstəqilliyinin təminatçısıdır. Azərbaycan cəmiyyəti ardıcıl demokratikləşmə yolu ilə irəliləyir, demokratik təsisatlar inkişaf etdirilir. Dünya birliyinə inteqrasiya xəttini seçmiş Azərbaycan hüquqi dövlət quran mütərəqqi xalqlar ailəsində öz layiqli yerini tutmuşdur. Akademik Ramiz Mehdiyev yazır: “Zaman və tarix isə sübut etdi ki, xalqın mütləq etimadını qazanmaq, intellektual, siyasi və inzibati resurslara malik olmaq şəraitində son dərəcə demokratik imic yaratmaq İlham Əliyevin nail olduğu inanılmaz uğurudur”...

Cənab İlham Əliyevin prezidentlik fəaliyyətinə başlamasından ötən illərdə Azərbaycanda əldə olunan uğurlar həm ulu öndər Heydər Əliyevin “Mən İlham Əliyevə özüm qədər inanıram və gələcəyinə böyük umidlər bəsləyirəm” fikrinin, həm də xalq arasında qurucu, sözü ilə əməli bir olan, “Mən bütün Azərbaycan xalqının, hər bir Azərbaycan vətəndaşının Prezidentiyəm” – deyən ölkə başçısının proqramının təntənəsidir. Ulu öndərin zəngin və tükənməz siyasi irsinə, xalqımızın iradəsinə söykənən Prezident İlham Əliyevin rəhbərliyi ilə Azərbaycan xoşbəxt gələcəyə nail olacaq, Azərbaycan xalqı, Azərbaycan vətəndaşları daha yaxşı, rahat, sülh, əmin-amanlıq və firavanlıq şəraitində yaşayacaqlar!

 

 

Kamal ADIGÖZƏLOV,

Azərbaycan Respublikasının Prezidenti

yanında Strateji Araşdırmalar Mərkəzinin eksperti

 

Xalq qəzeti.- 2009.- 31 dekabr.- S. 4.