Bu torpaqda izin qaldı...
Qəşəm Novruz oğlu Aslanov 1934-cü ildə
Qərbi Azərbaycanın Göyçə mahalının Kəsəmən
kəndində anadan olub. Pedaqoji Texnikumu, Bakı Dövlət
Universitetinin jurnalistika fakültəsini bitirib. 1966-68-ci illərdə
Moskvada Ali Partiya məktəbində oxuyub. Əmək fəaliyyətinə
“Sevan” qəzetində
müxbir kimi başlayıb. Sonra həmin qəzetin
redaktoru, Basarkeçər
Rayon Komsomol Komitəsinin birinci katibi vəzifələrində
çalışıb. 1968-ci ildə Azərbaycan Kommunist Partiyası Mərkəzi Komitəsində
inspektor, 1970-72-ci illərdə
“Azərbaycan gəncləri”
qəzetinin baş redaktoru, 1972-75-ci illərdə
Şuşada birinci katib, 1975-84-cü illərdə
Abşeron-İsmayıllı rayonlarında birinci katib vəzifəsində işləyib. “Saymazovun salamı”, “Qeyrətin nağılları” adlı
kitabları çap olunub, “Eloğlu” imzası ilə şeirlər yazıb.
Məni fikirli görsən,
demə ki, bir qəmim var
Mən vəcd aləmindəyəm,
əlimdə qələmim var.
Məni fikirli görsən,
demə ki, möhnətdəyəm,
Sükutuma toxunma!
Xalqımla söhbətdəyəm.
Mirvarid Dilbazi
Son mənzili Fəxri
Xiyabandır. Ruhu bütün Azərbaycanı dolaşır. Onun
haqqındakı xatirələr ağızdan-ağıza
keçərək nağıllaşır, əfsanələşir,
cilalanaraq əbədiyaşarlıq haqqı qazanır. Əziz
oxucu, gərək bu yazını 25 il bundan əvvəl
yazaydım. Nə illah eyləyirdim fikirlərimi toplayıb
sözə çevirə bilmirdim. İnsanın bildiklərində
elə hekayələr var, onu başqalarına danışmasa
rahatlıq tapa bilmir.
Qəşəm Aslanovu
təsadüfən iki dəfə görmüşəm.
1982-ci ildə tələbə
idim. İnstitutdan İsmayıllı rayonuna təcrübə
keçməyə göndərmişdilər. Birinci dəfə
onu İsmayıllı rayonunda yol qırağında yerləşən
“Bədo” adlanan bulağın yanında gördüm. Avqust
ayının isti bir günü idi. İki nəfər tələbə
yoldaşımla birlikdə bulağa su içməyə
getmişdik. O, yanındakı adamlarla bulağın
üstünə gəldi. Sadə, şirin yazıçı
dili ilə kənkan haqqında, suyun mənbəyi, su
damarları, su quyuları haqqında elə incə detallarla
danışırdı ki, elə bil, özü əli ilə
su quyusu qazmışdı. Suyun küsməyini, su damarı
qaçanda nə etməyi, “su murdarlıq götürmür”
deyimini bütün təfərrüatı ilə izah edirdi. Sonradan
bildim ki, Şuşa şəhərinə Xan qızından
sonra su kəmərlərini Qəşəm Aslanov çəkdirib.
İsmayıllıda işləyərkən əksər kəndlərin
suya olan ehtiyacını həll eləmişdi.
Özümüzdən
asılı olmayaraq biz də onun söhbətinin
iştirakçısına çevrilmişdik. Adlarımızı,
hansı institutda oxuduğumuzu soruşub “Əli Bayramov”
sovxozunda sizə yaxşı şərait
yaratmalıdırlar, eləmi?!” deyib, bizimlə mehriban
sağollaşıb getdi. Üçümüz də bu mənzərədən
donub qalmışdıq. İnsafən, birinci katibin dediyi kimi
idi. “Əli Bayramov” kolxozunda bizə yaxşı
baxırdılar.
İkinci dəfə onu
1984-cü ilin avqustunda (yenə də avqustda) Abşeron rayon mədəniyyət
sarayında gördüm. Rayon təşkilatlarında işləyən
gənc mütəxəssislərlə görüş
keçirilirdi. Yadımda qalan o oldu ki, bütün
görüş boyu danışmadı, dinlədi. Mütəxəssislərin
pasport qeydiyyatı, mənzil növbələri, əmək
haqqına aid problemləri elə yüngül həll olunurdu
ki, iştirakçıların uçmağa qanadı yox
idi.
“İnsanlığı
yaşadan, onu cazibədar və sevimli edən, ayrı-ayrı
fərdlərin, şəxslərin insanlıq kəhkəşanına
silinməz naxışlar vurması, minlərlə insanın
ehtiramla yad etdiyi şəxsiyyət səviyyəsinə
yüksəlməsidir”. Həmin görüşün sonunda
Q.Aslanov böyük bir çıxış elədi.
İclasın sonu olsa da, zalda bir stul belə
boşalmamışdı. İsmayıllıda sudan
danışan Qəşəm müəllim Abşeronda təhsildən,
kitab evlərindən, qəzet köşklərindən, mədəniyyət
müəssisələrindən danışırdı. Son
cümləsi dəqiqliyi ilə yadımdadır. “Mənə
istənilən kənddə, qəsəbədə
yaxınlaşıb sözünüzü, problemlərinizi
deyə bilərsiniz”. Q.Aslanovun yazdığı gündəlikdən
bəzi fikirləri xatırlamaq məncə yerinə
düşər: “Mənim “Hökmran” olduğum bir auditoriyadan
belə dinləyicilər həyəcansız
çıxmayıblar... Hər kəs istəyir ki,
yaxşı bir işin başlanmasında, görülməsində
onun payı olsun, izi qalsın... İnanıblar ki, biz tərifləyəndə,
irəli çəkəndə təmənnasız
olduğumuz kimi, tənqid edəndə, cəzalandıranda da
qərəzsizik”. Bu fikirlər onun hansı amallarla
yaşamasına sübutdur. Ayrıca insanın, bəzən cəmiyyətin
özünün də “müalicəyə” ehtiyacı olur. Konkret
olaraq, Q.Aslanovun timsalında çoxlu “müalicə”
üsullarından bu gün də faydalana bilərik. Yazılarının
birində qəhrəmanın dili ilə, əslində öz
dili ilə, yaşam kriteriyalarını göstərir: “...bir
qismət çörəyə möhtac qaldığım
günlərdə də süfrənin ətrafına
toplaşan yüzlərlə adama çörək verdiyim,
saysız-hesabsız adamın çörək sahibi
olmasına səbəb olduğum günlər də olub. Lakin
heç vaxt nə özüm alçalmışam, nə də
başqalarının alçalmasına imkan vermişəm. İnsan
öz mənliyini, öz insan ləyaqətini heç nəyə
qurban verməməlidir. Nəinki özünün,
başqalarının da izzəti-nəfsi keşiyində
durmalıdır. Sən başqalarının
alçalmasına dözürsənsə, deməli, yeri gələndə,
özün də alçalırsan. Başqasının sənə
yarınmasına imkan verirsənsə, yeri düşəndə,
özün də bu rolda çıxış edirsən. Birinin
sənə xəbər gətirməsinə dözürsənsə,
bununla həmin adamı özündən başqasına xəbər
aparmağa da sövq edirsən.
Unutma ki, sən cəmiyyətin
fövqündə durursan, ətrafının zibillənməsinə,
üfunətə qərq olmasına dözürsənsə,
özün də çox şey itirirsən. Axı, sən də
ümumun birisən, bu ümumi havadan udursan. Odur ki, sən
özünün və başqalarının zahiri
üçün cəmiyyətin təmizliyi,
sağlamlığı və ictimai atmosferin
saflığı uğrunda mübarizəyə
qoşulmalısan”.
Qəşəm Aslanovu
Abşeron rayonunda ikinci dəfə görəndən sonra bir
daha onu görmədim. Qəzetlərdən oxudum ki, avtomobil qəzasında
həlak olub. İşimlə əlaqədar Azərbaycanın
rayonlarında, kəndlərində müntəzəm
olmuşam. Çox məclislərdə onun haqqında
danışılan söhbətlərin şahidi olmuşam. Hər
söhbət Qəşəm müəllimi geri qaytarıb. O,
müsbət ideyalarla yaşayan ayrıca
götürülmüş bir fərd deyildi. Onun yeddi arxa
dönəni də müsbət əməl sahibi olub. İşlədiyi
rayonlarda yüksək vəzifə tutarkən atası ilə
məsləhətləşib, məktub yazıb atasına,
onun öyüdlərini eşidib. Gündəliyinin bir yerində
yazır: “Bu gün Basarkeçərə telefon etdim. Dədəmlə
danışdım. “Yoldaşlarınla mehriban ol, dostluq elə”.
Məni xeyirxahlığa, alicənablığa səsləyir.
Dədəmin səsi gümrahlığından xəbər
verir. Eşq olsun sənə! Sənin mənəviyyatına!
Vəzifən böyük olmasa da, böyük,
işıqlı ürəyin var. Kaş, mən də
insanlıqda sənin yüksəkliyinə qalxa biləm, sənin
kimi ali duyğular sahibi olam, dədə”. Gündəlikdən
gətirdiyim bu fikirləri gəlişi gözəl sözlər
kimi yazmıram.
Eşitdiklərimə
istinad edərək belə qənaətə gəlirəm ki,
Q.Aslanovun ürəyində insanlıq odunu qalayan nəcabətli
nəsil dayanıb, Göyçə mühiti dayanıb,
göz yaşı kimi duru olan Göyçə gölü
dayanıb. Bir də deyirlər ki, böyük əməl
sahibləri ictimai ehtiyacdan yaranır. Elə ailə də belədir,
dövlət də belədir. Hər bir müstəqil
dövlətin tərəqqi etməsi, qüdrətlənməsi
dünya dövlətləri arasında öz layiqli yerini
tutması üçün onun milli ideologiyasının təməli
yaxşı qurulmalıdır. Q.Aslanovun əmək fəaliyyətində
olduğu illər ümummilli liderimiz Heydər Əliyevin Azərbaycana
rəhbərlik etdiyi dövrlərə düşür. Heydər
Əliyev respublikaya rəhbərlik etdiyi bütün illərdə
istedadlı, qabiliyyətli işçilərin yetişməyinə,
yüksəlməyinə həmişə şərait
yaradıb, dayaq olub. O dövrdə sayı yüzlərlə
olan kadrlar kimi Q.Aslanovun da yüksəlişində Heydər Əliyevin
danılmaz xeyirxahlığı olub. Məhz Heydər Əliyevin
yaratdığı dövlətçilik məktəbi
Q.Aslanovun timsalında öz məzunlarını yetişdirib.
Q.Aslanovun
yaradıcılıq fəaliyyəti haqqında
danışmamaq mümkün deyil. Bugünkü mətbuat
mühitimizin formalaşmasında vaxtilə həsr olunan və
cəmiyyətin bütün təbəqələri tərəfindən
birmənalı şəkildə qəbul edilən “Azərbaycan
gəncləri” qəzetinin rolu danılmazdır. 1970-72-ci illərdə
bu qəzetin daha oxunaqlı olmağında, yazı dilinin ədəbi
dil ilə şirinləşməyində Q.Aslanov öz
töhfəsini verib. O dövrdə qəzetin nəzdində
yaradılan “Müjdə” ədəbi birliyinin üzvləri
indi tanınan qələm sahibləridir. Ədəbi birlik
Q.Aslanovun təşəbbüsü ilə
yaranmışdı.
Vüqar TAPDIQLI
Xalq qəzeti.- 2009.- 27 dekabr.- S. 7.