Yaxşı mütəxəssis
biznesdə uğurun yarısıdır
Azərbaycanda turizm sənayesi genişləndikcə
bu sahədə çalışan kadrlara ehtiyac sürətlə
artır. Bu da kadr hazırlığını günün
aktual problemlərindən birinə çevirir. Məhz
bunları və ölkənin turizm potensialının
artdığını nəzərə alaraq Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti İlham Əliyev 4 il əvvəl
Turizm İnstitutunun yaradılması haqqında sərəncam
imzaladı. Maraqlıdır, görəsən ötən
bu müddətdə nə kimi işlər görülüb?
Bu və digər suallara cavab almaq üçün Turizm
İnstitututunun rektoru tarix elmləri namizədi Cəfər Cəfərova
müraciət etdik.
— Cəfər müəllim, məncə görülən işlər haqqında danışmaq vaxtı çatıb. İstərdim əvvəlcə Turizm İnstitutunun əsas missiyası, məqsəd və vəzifələri barədə məlumat verəsiniz?
— Ümumiyyətlə, turizm sənayesi Azərbaycanın qeyri-neft sektorunda strateji istiqamətlərdən biri kimi qəbul olunur. Bu istiqamətin inkişafının əsas şərtlərindən biri peşəkar kadr hazırlığı olduğundan 2006-cı ilin iyun ayında Azərbaycan Respublikasının Prezidenti cənab İlham Əliyev bu institutun yaranması haqqında sərəncam imzaladı və elə həmin vaxtdan da mən bu institutun rektoru təyin olundum.
İşə
başlayarkən ayrılan bir binadan başqa heç nə
yox idi. Məqsəd aydın idi, ancaq onu həyata keçirmək
üçün bir çox problemlər tez bir zamanda həllini
tapmalı idi. İlk növbədə normal təhsil strukturu
yaradılmalı idi. Elə bir struktur ki, bu həm konkret bir
sahə üzrə öz işlərini görə bilsin, həm
də bu müəssisə dünyada gedən təhsil prosesləri,
ilk növbədə isə turizm təhsil prosesləriylə
uzlaşa bilsin.Bu səbəbdən də yarandığı
gündən, hətta ondan da əvvəl, bu işin təşəbbüsçülərinin
düşüncəsinə görə, institut beynəlxalq təhsil
strukturları ilə əməkdaşlıqda inkişaf edə
biləcək bir qurum olmalı idi. Elə də oldu. Yeni
yaradılmasına baxmayaraq, bizim artıq indiki
partnyorlarımız Avstriyanın Krents Tətbiqi Elmlər
Universitetinin prezidenti, rektoru Bakıya gəldi və biz faktiki
olaraq mövcud olmayan universitet adından ikili diplomla
bağlı danışıqlara başladıq. Bu
danışıqlar təxminən bir il çəkdi və
bir ildən sonra biz bu sənədi imzaladıq. Azərbaycanda ilk ikili diplom verən
bir proqram Azərbaycan Turizim İnstitutunda reallaşdı. Bu,
bir neçə məqamdan bizim üçün çox əhəmiyyətli
oldu, əvvəla dediyim o standartlara nail olmaqdan ötrü
çox böyük əhəmiyyəti oldu. Digər tərəfdən
isə ali məktəbin özünün
populyarlaşmasına səbəb olan amillərdən biri kimi
öz əhəmiyyətini biruzə verdi.
Turizmin bütün
dünyada əhəmiyyətli və aparıcı sənaye
sahələrindən biri olduğunu nəzərə alaraq,
biz də Azərbaycanın ümumi inkişafında bu sektorun
rolunu artırmaqdan ötrü lazımi kadrların, ekspertlərin
hazırlanması üçün əlimizdən gələni
edirik. Birincisi, beynəlxalq təhsil proqramlarının tətbiqi
yoludur ki, bunu qeyd etdik. İkincisi, biz ali məktəbi
yalnız tədris strukturu kimi deyil, həm də turizm sahəsində
tədqiqat mərkəzi kimi görürük. Artıq
institutun nəzdində yaradılmış tədqiqat və
inkişaf mərkəzi çoxsaylı layihələr həyata
keçirib. Bunlar həm yerli, həm də beynəlxalq təşkilatların
dəstəyi və onlarla əməkdaşlıq şəraitində
həyata keçirilib. Biz eyni zamanda birbaşa ali məktəbin
işinə aid olmasa da turizm sənayesinin digər mərhələlərində,
ali məktəb təhsili tələb eləməyən sahələrdə
də işlərin aparılmasına
çalışırıq. Bununla da biz turizmin
inkişafının bu mərhələlərinə də
müəyyən dəstək olmaq fikrindəyik. Doğrudur,
indi yeni peşə məktəbləri yaradılmaqdadır.
Ancaq bu uzunmüddətli prosesdir və bu sahəyə ehtiyac
çox olduğundan güman edirik ki, Azərbaycanın bu sahə
üzrə əsas təhsil müəssisəsi olan bir qurum
kimi üzərimizə böyük məsuliyyət
düşür. Missiyamız, şübhəsiz, Azərbaycanı
bir turizm ölkəsi kimi təqdim etməkdən ötrü
zəruri olan kadr potensialını hazırlamaqdır.
— Mütəxəssis
hazırlığının əsas istiqamətləri
hansılardır? Azərbaycanın turizm sənayesinin
hansı kadrlara daha çox ehtiyacı var?
— Turizm sənayesi bir
neçə baza üzərində dayanır. Turizm sənayesi
deyəndə, biz xüsusilə qonaqpərvərlik sənayesini
nəzərdə tuturuq. Otel biznesi, turizm şirkətləri,
turizmin işini təşkil edən qurumlar, onların fəaliyyəti,
nəqliyyat xidmətlərinin göstərilməsi və s.
Bundan sonra isə artıq onun ayrı-ayrı istiqamətləri
üzrə xüsusi maraq turizmi var. Etiraf etməliyik ki,
hazırda turizm sənayesi üçün
hazırlanmış, təhsil görmüş kadrlar yox dərəcəsindədir.
Amma Azərbaycanın turizm sənayesində
çalışan mütəxəssislərin böyük əksəriyyəti
böyük təcrübəyə malikdirlər, onlar bu sahədə
püxtələşiblər. Lakin xüsusi turizm təhsili
olmaması səbəbindən, biz onları tam turizm mütəxəssisi
adlandırmaqda çətinlik çəkirik. Ona görə
mən güman edirəm ki, bu il bizim institutu bitirəcək
ilk məzunlarımız 1-2 il ərzində turizm sənayesində
öz yerlərini tutandan sonra burada əhəmiyyətli irəliləyişlərə
nail ola biləcəyik. İnstitut 3 ixtisas üzrə 200 tələbə
ilə fəaliyyətə başlamışdı. Sonrakı
illərdə onların sayı çoxaldı və bu
gün bizim 9 ixtisas üzrə 1100 tələbimiz var. Bu
ixtisaslara turizmdə menecment, turizm marketinqi, turizm və sosial mədəni
xidmətin təşkili, mədəni turizm, bələdçi
hazırlığı, idman turizmi — bura
dağçılıq, ekstremal turizm daxildir. Bu, bizim ənənəvi
olaraq kurort işinin təşkili
adlandırdığımız, dünyada isə Spa turizmi
deyilən turizmdir ki, artıq bu il ixtisaslar sırasına əlavə
olunub. Bir fakültəmiz 5 kafedramız var və burada, 200-ə
yaxın müəllim və inzibati işçi
çalışmaqdadır.
— Bu missiyanı yerinə
yetirmək üçün hansı resurslarınız var?
— Əlbəttə bu gün
ilk növbədə maddi və intellektual resurslardan söhbət
gedə bilər. Biz dövlət büdcəsindən maliyyələşən
bir qurum kimi əsasən mədəniyyət və turizm
nazirliyinin büdcəsindən maliyyələşirik.
Büdcədən kənar vəsait hesabına müəllimlərə
əlavə əmək haqqı, mükafatlar vermək
imkanımız var. Yeri gəlmişkən onu da deyim ki,
çalışırıq maksimum dərəcədə həmin
büdcədənkənar vəsaiti ancaq bu istiqamətə
yönəldək. Təbii ki, fəaliyyət göstərdiyimiz
bina normal fəaliyyət üçün kifayət deyil.
Artıq institutun kontingenti artır. Nazirliyin rəhbərliyi gələcəkdə
institutun ayrıca bir ərazidə yerləşdirilməsi ilə
bağlı məsələlərlə məşğuldur. Əsas
diqqət böyük bir ərazinin ayrılması və orda
şəhərciyin tikilməsinə yönəlib. Ancaq ona gəlib
çatana qədər mövcud binamızın üstündə
yüngül konstruksiyalı bir mərtəbənin də
tikilməsi yolu ilə hələlik ehtiyacımızı qismən
də olsa ödəyə bilirik.
İntellektual potensiala gəldikdə
isə, bu bizim ən ağrılı və çətin
yerimizdir. Əslində işə başlayan kimi biz müxtəlif
şəbəkələr – qəzetlər, radio, televiziya,
dost-tanış vasitəsilə bizə yaxşı, səviyyəli
kadrlar lazım olduğu fikrini yaydıq və bununla da xeyli
sayda müraciətlər oldu. Onların içərisindən
biz ən bacarıqlılarını və layiqlilərini
seçib işə götürdük. Lakin kollektivin və
ayrı-ayrılıqda kafedraların, inzibati heyətin
formalaşması prosesi hələ də davam edir. Əslində
bu o qədər də asan bir proses deyil və bu müddət ərzində,
nələrəsə nail olmuşuq. Mən hesab edirəm ki,
yaxşı bir kollektivimiz formalaşıb, ancaq bununla belə,
yenə də arzuladığımız səviyyəyə hələ
ki çatmamışıq. Təbii burada bir neçə
obyektiv səbəblər var. Ali məktəbin büdcəsi
o qədər imkan vermir ki, dünyanın aparıcı təhsil
müəssisələrində təhsil almış
insanları birbaşa işə cəlb edək. Deyək ki, kənarda
təhsil alan azərbaycanlılar çox şirkətlərdə,
digər müəssisələrdə
çalışırlar. Ancaq yenə də oralarda
çalışaraq gəlib saat hesabı bizdə dərs demək,
sadəcə müəllimlik etmək arzusunda olan insanlar var.
Bundan başqa bizim aparıcı, zamanında fəaliyyətləri
olmuş, böyük təcrübəyə malik müəllimlərimiz
də var, ancaq əsas kontingentimiz yenə də cavanlardır.
Çoxları əmək fəaliyyətinə buradan
başlayıb. Biz düşünürük ki, onların
köməyi ilə daha çox işlərə nail olmaq
mümkündür. Onlar buranın ab-havasını
götürürlər, burada olan mənəvi mühitə
uyğunlaşırlar, özləri o formada, o çərçivədə
formalaşırlar, buranın tələblərinə
uyğun olaraq inkişaf edirlər. Çoxlu sayda əməkdaşlarımızı
beynəlxalq layihələr çərçivəsində
xarici ölkələrə göndəririk. 5 aylıq, 10
aylıq, 20 aylıq müddətində xaricdə olan və
artıq qayıtmış əməkdaşlar, hazırda
xaricdə aparıcı təhsil müəssisəsində
olan müəllimlərimiz var ki, onlar öz təcrübələrini
bura gətirirlər. Bundan başqa, bizdə bir neçə
beynəlxalq ekspert çalışır. Almaniyadan,
İsveçrədən, BMT-də uzun müddət
çalışmış insanlar, Amerikadan olan müəllimlər
vardır ki, onlar bizdə yalnız dərs deməklə kifayətlənmirlər,
onların sadəcə burada olması həm də burada o yerlərin
mühitinin formalaşmasına kömək edir. Məsələn,
Amerikadan olan bir ingilis dili müəlliməmiz var ki, o həm bir
qrupda dərs deyir, həm də burada müəllimlərimizə,
3 səviyyədən ibarət ingilis dili dərsləri
keçir. Bizim müəllimlərimiz də çox
böyük həvəslə bu dərslərə gedirlər.
Çünki, hamı başa düşür ki, ingilis dilini
bilmədən müasir dünyada baş çıxarmaq
mümkün deyildir.
Beynəlxalq ekspert, 20-30 il
beynəlxalq təşkilatlarda rəhbər vəzifələrdə
olmuş bir şəxs indi rektorun müşaviri vəzifəsində
çalışır və eyni zamanda bizim beynəlxalq qrupda
Azərbaycan Avstriya turizm proqramında oxuyan uşaqlara dərs
deyir. Yaxud, bir zamanlar Almaniyada rəhbər vəzifələrdə
çalışmış bir xanım, burada ekoloji turizm
üzrə mütəxəssisdir və təkcə ekoloji
turizm məsələsi ilə yox, ümumiyyətlə bizim
Azərbaycan-Almaniya təhsil müəssisələri
arasında bir körpü rolunu oynayır. Eyni zamanda,
uşaqlara alman dili dərsi deyir, bizim alman dili müəllimlərilə
vaxtaşırı məşğələlər aparır.
Bu imkanlar bizdən xüsusi, əlavə vəsait
ayrılmasını tələb etmir. Ancaq mövcud, daxili
imkanlar hesabına səviyyənin artırılmasına imkan
verir.
Digər tərəfdən
beynəlxalq proqram bizim üçün çox əhəmiyyətlidir.
Hazırda Avstriyanın Krents Universitetinin müəllimi bu dəqiqə
bizim siniflərdə dərslər keçir. Bu qrupların dərsləri
ümumiyyətlə ingilis dilində keçirilir. Mən bir
də onu demək istəyirəm ki, əvvəla gənclərin
entuziazmı burada yaradılmış o mənəvi-psixoloji
mühit, digər tərəfdən bu əzmkarlıq,
uşaqların öyrənmək istəyi bunları
stimullaşdırır.
— Tələbələrin təcrübi
hazırlığı barədə nə deyə bilərsiniz?
Bu istiqamətdə görülən işlərin, tədbirlərin
dairəsini genişləndirmək planlarınız varmı?
— Tələbələrin təhsil
prosesində bir təcrübə smestri var. Onlar bu smestrdə
təcrübə yerində olur və istəyirlər ki,
özlərinin 30 kredit ballarını toplasınlar. Təcrübə
smestrlərindən başqa, istənilən tətil müddəti
tələbələr üçün təcrübə
qazanmaq imkanıdır. Bu tətillər zamanı onlar otellərdə,
turizm şirkətlərində mövsümi işə
düzəlir, həm təcrübə toplayır, həm pul
qazanır, həm də nəzəri biliklərini təcrübədə
tətbiq edirlər.
Birinci il 30 tələbənin
xaricə göndərilməsinə nail olduq. İkinci il
onların sayı 40 nəfərə çatdı. İsraildə,
Türkiyədə təcrübə keçmiş tələbələrin
işindən daim razılıq almışıq. Şübhəsiz
təcrübəyə çox böyük diqqət veririk,
çünki bu təcrübə olmadan turizm üzrə
mütəxəssis hazırlamaq mümkün deyil.
Yəni biz
özümüzü klassik universitetlər kimi yox, tətbiqi
yönümlü bir ali məktəb olaraq görürük.
— Tədris prosesində
innovasiya texnologiyalarından necə istifadə olunur?
— Azərbaycan Turizm
İnstitutu yarananda biz bir dilemma qarşısında qaldıq.
İnstitutu yaradaq sonra Boloniya prosesinə keçək, yoxsa
birbaşa bununla fəaliyyətə başlayaq. Müzakirələrdən
və məsləhətləşmələrdən sonra qərara
gəldik ki, nə qədər çətin olsa da elə bu
prinsip və qaydalarla fəaliyyətimizi quraq. Bu mənada
institutumuz respublikada Boloniya prosesini tətbiq edən ilk ali məktəb
sayıla bilər. Amma bu daim təkmilləşmə tələb
edən bir proses olduğu üçün bu günə qədər
davam edir.
İnnovasiya ikitərəfli
bir məsələdir: – münasibət və
texnologiyaların tətbiqi. Onu deyim ki, proseslərə yeni
düşüncə tərzi ilə yanaşma bizdə fəaliyyətimizin
bütün sahələrində öz əksini tapıb. Bunun
bir istiqaməti olan beynəlxalq əməkdaşlıqdan
söhbətimizin əvvəlində danışdım —
xarici əməkdaşlıq pəncərəsi, Avropa
Birliyinin proqramı, onun çərçivəsində 16
universitetlə əlaqələr. Yəni
qarşılıqlı şəkildə məhsuldar bir
iş qurulub.
İkinci bir tərəfdən – müasir texniki vasitələrin tətbiqi. Hazırda bizim 3 kompyuter laboratoriyamız var. Ötən il ayrıca bir elektron təhsil mərkəzi yaratmışıq. Otaqların projektorlarla təchiz olunması prosesinə başlamışıq. Bu gün 10 otaqda bu var. Daha on otağı da təchiz etmək imkanı var və bu iş gedir. Güman edirəm gələn il biz bunu tam başa çatdıracağıq. Tədris materiallarının hamısının elektron variantının internet texnologiyaları vasitəsilə tələbələrə çatdırılmasına çalışırıq. Bu müasir təhsil sisteminin qurulmasında çox əhəmiyyətli rol oynayacaq, son dərəcə vacib bir işdir. Əslində müasir təhsili bunsuz təsəvvür etmək mümkün deyil.
— Bildiyimiz qədər, bu il ilk buraxılışınız olacaq və bu da institut üçün daha bir qayğının artması deməkdir; — Məzunların işlə təmin olunması. Bu istiqamətdə hansı planlarınız, layihələriniz var?
— Əslində ali məktəblərin reytinq göstəricilərində məzunların iş tapmaq, yüksək əməkhaqqı ilə işləmək imkanları əhəmiyyətli göstəricilərdən biridir. Bununla bağlı, bizi də qayğılandırır ki, hazırladığımız məzunlar hara üz tutacaq, harada çalışacaqlar, karyeralarını necə quracaqlar. Ona görə də institutumuzda bir karyera mərkəzinin yaradılmasını düşünürük və yəqin ki, onu da reallaşdıracağıq.
Ancaq buna qədər turizm sənayesi ilə qurduğumuz əlaqələrdən istifadə edəcəyik. Bir-iki ay bundan əvvəl turizm sənayesinin 100-ə yaxın şirkəti məşğulluq mərkəzinin köməyi ilə öz iş imkanları haqqında bizim institutda məlumatlar yerləşdiriblər. Xüsusi elektron avadanlıqda yerləşdirilən bu məlumatlarla hər bir tələbənin tanış olmaq imkanları var. Təcrübə keçən tələbələrimizin xeyli hissəsi artıq həmin müəssisələrin daimi yardımçı işçilərinə çevriliblər. Onları işə götürənlər ağıllı adamlardır və bilirlər ki, nəzəri biliklər toplamış bu tələbələr müəyyən bir dövrdən sonra əsl peşəkarlara çevriləcəklər. Ona görə indidən onları müəssisələrinə bağlamağa çalışırlar. İndi yaxşı mütəxəssis biznesdə uğurun yarısıdır. Mən qəti əminəm ki, bizim məzunlar kənarda qalmayacaq və öz ixtisaslarına uyğun iş tapacaqlar.
— Sizə uğurlar...
— Sağ olun.
Söhbəti qələmə aldı: İlqar RÜSTƏMOV
Xalq qəzeti.- 2009.- 20 dekabr.- S. 5.