“Ədəbiyyat mənim
taleyimin bir parçasıdır”
“Güllələnmiş heykəllərin fəryadı”nı
və tənəsini, günahlarımızın və səhvlərimizin
“Xəcalət”ini, “Gəlinlik paltarı”nı ləkələyən
əxlaqsızlıq və mənəviyyatsızlığı
“Vicdanın cəzası” kimi narahat və bir qədər də
qəzəbli şəkildə milli şüurumuzu, təfəkkürümüzü
silkinib düşünməyə vadar edən ciddi mövzuya
çevirmiş yazıçı-dramaturq Hüseynbala Mirələmovla
görüşə bu dəfə öz qadın həmkarları
– Qadın Yazıçılar Cəmiyyətinin üzvləri
gəlmişdilər. Yazıçının
bu görüşündə maraqlı olan ikinci tərəf
isə məhz bu maraqlı tədbirin keçirildiyi
F.Köçərli adına uşaq kitabxanasının
kollektivi idi.
Kitabxananın direktoru Fizurə
Quliyeva yazıçı-dramaturq Hüseynbala Mirələmovun
bu məbədgahda ikinci görüşə gəldiyini
xatırladaraq bildirdi ki, ötən müddətdə nasir
yeni əsərlər yazaraq, milli-mənəvi dəyərlərimizin,
mənəviyyatımızın və əxlaqımızın
ciddi problemlərlə üzləşdiyini bütün təfərrüatları
ilə ortaya qoymuş və bununla bir daha öz qayəsinə,
dəsti-xəttinə sadiq qaldığını göstərmişdir.
Yazıçının bütün
əsərlərində narahat və nigaran bir qəlbin səsini
duyur və hiss edirsən. Təbii ki, bu hisslər onu demokratiya
və yeni həyatın yaratdığı mühitdəki eybəcərlikləri
“Gəlinlik paltarı”nda, “Qumru yumurtaları” povestində
bütün çılpaqlığı ilə göstərməyə
məcbur edir. Bu, təkcə
yazıçının hadisələrə, problemlərə,
mənəviyyatsız yaşam tərzinə biganə qala bilmədiyini
deyil, həm də bu gerçəkliklərin hansı bəlalara
yol açdığına cəmiyyətin diqqətini çəkmək
məramını göstərir.
— Şübhəsiz, bu deyilənlər
Hüseynbala Mirələmov
yaradıcılığının bir qoludur–deyə Qadın
Yazıçılar Cəmiyyətinin sədri Nüşabə
Məmmədli düşüncələrini görüş
iştirakçıları ilə bölüşdü:
– Mən tam qətiyyətlə
deyə bilərəm ki, bu günün özündə belə
Qarabağ mövzüsunda yazan nasirlərimiz çox azdır
və bu mövzuda yazanların önündə Hüseynbala
Mirələmov gedir. “Xəcalət”, “Yanar qar”, “Dağlarda
atılan güllə” əsərlərində
yazıçı təkcə Qarabağ savaşına
dünyanın ədalətsiz münasibətini, namərd
qonşularımızın vəhşiliklərini deyil, həm
də ölkədə gedən ictimai-siyasi proseslərə
işıq salır. Tənqidçi filologiya elmləri namizədi
V.Yusifli nahaqdan yazmır ki, “Xəcalət” povesti ilə
Hüseynbala Mirələmov ədəbiyyatımızda yeni
bir “Qarabağnamə”nin araya-ərsəyə
gəlməsinə ilk töhfəsini verdi”.
Yazıçı
nə yazırsa ürəyinin hökmü ilə yazır və
bunu onun bütün əsərlərində aydın görmək
olur. Onu oxucularına sevdirən əsas cəhətlərindən
biri də gerçək həyat həqiqətlərinə
söykənməsi, onların özünəməxsus
üslubda təqdim olunmasıdır. Ən
sadə oxucu da, Hüseynbala Mirələmovun əsərlərində
öz mühitini, bu mühitdəki mənfilikləri,
işıqlı məqamları, yaxşını və pisi
seçməyi, dəyərləndirməyi bacarır.
O, yaşam yolu göstərmir, ancaq
düşündürür, mənəvi təmizliyə
çağırır.
“Ağlımız
kəsəndən ədəbiyyatın içində
böyümüşük, — deyən yazıçı,
professor Ənvər Əhməd isə qeyd etdi ki, adam var əlinə
qələm alandan yazır, amma heç nəyə nail olmur. Yazıçı
da var ki, bir əsərindən tanınır. Hüseynbala Mirələmiov belə
yazıçılardandır.
- Onun əsərlərində
diqqətimi çəkən əsas məqamlardan biri
yazıçının faciələrimizi çox dəqiq
müşahidə etməsi, onları qəlbindən,
içindən keçirib yaşamasıdır. Bunsuz oxucunun qəlbinə yol tapmaq, onu təsirləndirmək
çətin hansısa yazıçıya qismət olsun.
Qələminin son məhsulu
kimi “Qumru yumurtaları”na diqqət çəkmək
istəyi ilə əsərin təhlilini verən Ə.Əhməd
həmkarının yaşanan faciələri, eybəcərlikləri
bədii ümumiləşdirmələrlə cəsarətlə
ədəbiyyata gətirməsini millətinin gələcəyinə
xidmət kimi səciyyələndirdi. Milli mənəviyyatımızın,
əxlaqımızın devalvasiyaya uğramasının səbəbləri
yazıçıya məlumdur. Ancaq buna cəmiyyət
laqeyddir və onu bu laqeydlikdən qurtarmaq, bu qəflət
yuxusundan oyatmaq lazımdır.
H.Mirələmovun
yaratdığı obrazlar da müasir həyatımızın,
cəmiyyətimizin içindən çıxıb. Vətən, Fənayə,
Yusif, Əntiqə, Züleyxa və sair qəhrəmanlar
özlərinin mənfi və müsbət keyfiyyətləri
ilə real həyatımızda gördüyümüz,
müşahidə etdiyimiz, bizimlə yanaşı yaşayan
insanlardır. Ona görə də onlar bizə
yad deyillər.
Bütün
bunlar bir də onu göstərir ki, yazıçı öz
xalqını son dərəcə böyük məhəbbətlə
sevir. Yolunu azan, əxlaqsızlığa və mənəviyyatsızlığa
yuvarlanan Fənayə də, torpağını, millətini
ilahi bir məhəbbətlə sevən Vətən də
Hüseynbala Mirələmov üçün eyni dərəcədə
əzizdir. Yazıçı onların həyatına
laqeyid qala bilmədiyini göstərməklə, əslində
xalqının gələcək taleyi üçün dərin
narahatlıq keçirir.
“Bir kərə
yaşayırıq gəldi gedər dünyada”... “Qumru yumurtaları” povestinə qapı açan bu
misranın müxtəlif yozumu var. İnsanların aforizmə
çevirdikləri bu ifadəni hərə istədiyi kimi dərk
edir. Kimisi həyatın müvəqqəti
olduğunu düşünüb içindəki
şeytanı hisslərin, əxlaqsızlığın quluna
çevrilir və yalnız zövqü-səfanın, nəşənin,
həzzin bitdiyi bir anda, günahların qurbanı olanda
haqqı dərk edir. Kimisi də ona
ayrılan ömür payını özünün kamilliyinə,
mənəvi paklığına, ilahi məhəbbətə
həsr edir ki, “gəldi-gedər dünyada” öz izini qoysun.
Yazıçı Hüseynbala Mirələmov
oxucularını məhz bu seçim qarşısında
qoyur, onları seçim etməzdən əvvəl Yusifin həyatından
ibrət almağa çağırır.
– Mənə elə gəlir
ki, oxucu “Gəlinlik paltarı”ndakı Fənayənin də,
“Qumru yumurtaları”ndakı Yusifin də faciəsini xəyalən
yaşayıb paklaşır, həyata baxışı,
insanlara münasibəti dəyişir. Bəlkə elə buna
görə əsərlərini sevə-sevə oxuduğum
Hüseynbala Mirələmovun - qəhrəmanlarını da
sevdim, - deyə, görüşün növbəti
iştirakçılarından biri - pedaqoji elmlər namizədi
Qənirə xanım təəssüratlarını
bölüşür:
– Bu qəhrəmanların həyatını
“yaşamaqla” bizim, oxucuların öz yaşam tərzlərinə,
həyat fəlsəfələrinə baxışı
formalaşır. Yazıçının
böyüklüyü də ondadır ki, oxucunun daxili aləminə
nüfuz edə bilir və onun öz ömür yolunu
tapmasına yardım edir. Bu mənada, əlbəttə,
yazıçı böyük müəllimdir və mən
deyərdim valideyndir.
Mən əminəm
ki, “Gəlinlik paltarı”nı oxuyan istənilən yeniyetmə
gənc qız Fənayə olmaq istəməyəcək, həyata
mübariz bir insan kimi başlayacaq ki, o faciəni
yaşamasın. Öz davranışına, əxlaqına,
mənəvi aləminə daim bir tənqidçi kimi
yanaşacaq.
Əslində,
Hüseynbala Mirələmovun yaratdığı əsərlər
həyatımızın ibrət dərsləridir. Onlar
bütün zamanlar üçün müasirdir,
çünki onların mərkəzində insan və onun mənəviyyatı
durur. Yazıçının təkcə oxucu yox,
bütövlükdə cəmiyyət qarşısında
qoyduğu sual da aktualdır: Biz günah işləyə-işləyə
hara gedirik? Ən böyük günah isə yenə
laqeydlikdir.
Görüşdə
yazıçının bədii əsərlərlə
yanaşı, siyasi publisistik yaradıcılığı da
müzakirə mövzusu oldu. Yazıçının deputat həmkarı,
orta məktəb illərinin dostu Hadi Rəcəbli qeyd etdi ki,
Hüseynbala Mirələmov imzası, adı istər Azərbaycan,
istərsə bir çox ölkələrin oxucularına
qeyri iradi olaraq xalqımızın ümummilli lideri, müstəqil
Azərbaycanın qurucusu Heydər Əliyev obrazını
sonsuz bir sevgi və məhəbbətlə qələmə
alan, bu əvəzsiz insanın həyat və fəaliyyətinə
yaradıcılağında dönə-dönə müraciət
edib bir neçə sanballı əsər ortaya qoyan yazarı
yada salır. Mən elə bilirəm yanılmaram desəm ki,
bütün dünyada fenomen siyasət adamı, böyük
dövlət xadimi kimi tanınan Heydər Əliyevi bunca
böyük sevgi və qayğı ilə öyrənib onun
xarakterinin bütün koloritini açmağa, onu Azərbaycan
xalqının rəmzi kimi təqdim etməyə
yaradıcılıq imkanlarını əsirgəməyən
yazıçını son on illikdə bu qədər
populyarlaşdıran əsas amillərdən biri də məhz
budur.
Onun artıq dünyanın
bir çox dillərinə tərcümə olunan “Görkəmli
admların həyatı” seriyasından olan “Heydər Əliyev”
kitabı, onun davamı kimi hörmətli prezidentimiz İlham Əliyevin
həyat və fəaliyyətindən bəhs edən
“Bioqrafiya davam edir” əsəri bir daha
yazıçının öz məramına sonsuz sevgisindən
xəbər verir. Bu segi yazıçı
sözünün ecazkar sehri ilə hamının yaxşı
tanıyıb-sevdiyi qəhrəmanı, böyük Azərbaycan
vətəndaşını milyonların idealına
çevirir.
Əslində,
bu qəhrəmanın heç bir cizgisi həyatdakı
obrazından fərqlənmir. Amma bunların bir
çoxu heç də həmişə diqqət yetirdiyimiz,
dərk etdiyimiz, heyrət etdiyimiz cizgilər olmayıb. Onları oxuduqca qarşımızda müasirimizin əzəmətli
bir obrazı, zəmanəmizin canlı əfsanəsi, fenomen
şəxsiyyət canlanır. Elə bir
şəxsiyyət ki, düşmənlər onun dərin zəkasından,
nüfuzundan qorxur, dostlar isə onu sonsuz məhəbbətlə
sevirlər.
“Bioqrafiya davam
edir” əsərində isə Hüseynbala Mirələmovun
xalqının rəmzi kimi qələmə aldığı
Heydər Əliyevin varisi, bütün keyfiyyətləri ilə
onun davamçısı olan İlham Əliyevin gənc siyasi
lider kimi həyat və fəaliyyətindən bəhs edir.
Bu yerdə H.Rəcəblinin
dedikləri ilə razılaşmamaq olmur. Hüseynbala
Mirələmov böyük düha sahibi olan Heydər Əliyevin
2003-cü ildə məhz İlham Əliyevi praqmatik bir lideri
olaraq dəstəkləməyi xalqa məsləhət görməyi
dahi bir şəxsiyyətin Vətən sevgisindən doğan
Vətənə xidmət nümunəsi olduğunu yazdı və
bunu qiymətləndirməyi heç də zamanın
ixtiyarına buraxmadı. Zaman sadəcə
deyilənlərin və yazılanların Prezident İlham Əliyevin
fəaliyyəti ilə təsdiqləndiyini göstərdi.
Bir jurnalist olaraq mənə
elə gəlir ki, Hüseynbala Mirələmovun ulu öndər
Heydər Əliyevə sevgisinin və ona
yaradıcılığında dönə-dönə
müraciət etməyinin bir səbəbi də azərbaycanlını
və Azərbaycanı dünyaya təqdim etmək
üçün Heydər Əliyevdən yüksəkdə
dura bilən bir obrazın olmamasıdır. Bu kəşf
deyil, sadəcə real həqiqətdir.
Yazıçı
ədəbi-bədii yaradıcılığında da ənənələrinə
sadiq qalaraq zamanın, mühitin aktual problemlərini ortaya
qoyur, çoxlarının göz yumduğu mənəvi
aşınmaların doğurduğu bəlaları çəkinmədən,
cəsarətlə cəmiyyətin müzakirəsinə
çıxarır.
Milli Məclisin
deputatı Eldar İbrahimov yazıçının
yaradıcılığına məhz bu yöndən dəyər
verərək bildirdi ki, onun əsərlərində diqqət
çəkən əsas cəhət mövzu
aktuallığıdır. Yazıçının hansı əsərinə
müraciət edirsən et, orada bu
günümüzün mənzərəsini, həyatımızın
dibini görəcək, müasirlərilə
qarşılaşacaq, onun düşündüklərini
düşünəcəksən.
Hüseynbala
Mirələmov milli-mənəvi dəyərlərimizin nəzərə
alınmadığı yerdə, adət-ənənələrin
pozulduğu ailədə, cəmiyyətdə hansı faciələrin
baş verdiyini ədəbiyyata gətirir, eybəcəkrlikləri
bədii obrazların dili ilə cəsarətlə tənqid
edir və oxucunu ayıq olmağa çağırır. Ona görə
də yazıçının əsərləri bizi daxilən
imtahana çəkir, həyatda atdığımız hər
addımı, gördüyümüz hər işin
davamını görməyə, təsəvvür etməyə
məcbur edir. Axı həyatda nə varsa,
müəyyən qədər də insan əməlinin nəticəsidir.
— Yaxşı əsərin
öz hədəfi olur və yazıçı bu hədəfi
vurur. Hüseynbala Mirələmovun əsərlərinin
də öz hədəfləri var, — deyə gənc ədəbiyyatçı
Fidan Nizaməddinqızı yazıçının əsərlərinin
mövzu rəngarəngliyinə toxundu və qeyd etdi ki,
yazıçının həyatdan götürdüyü
mövzular onun dərin müşahidə qabiliyyətinin
olduğunu nümayiş etdirir. Lirik-psixoloji
əsər olan “Gəlinlik paltarı” son vaxtlar daha çox
oxunan əsərlərdəndir və
yazıçının bu əsərində qəhrəman səviyyəsinə
qalxmış Fənayə gənc qızlarımıza həyatın
zəiflərə, milli, əxlaqi dəyərlərdən
uzaq düşmüş insanlara qarşı necə
amansız olduğunu göstərir.
Yazıçı
Hüseynbala Mirələmov və onun əsərləri
haqqında söylənən fikirlər onu deməyə əsas
verir ki, o, bir şəxsiyyət kimi milli mentalitetimizi, mənəviyyatımızı
qoruyan bir yazıçıdır. Jurnalist həmkarım Yeganə Əmiraslanovanın
qeyd etdiyi kimi, onun yaradıcılığına Çingiz
Aytmatov, Bəxtiyar Vahabzadə, Nizami Cəfərov, Nizaməddin
Şəmsizadə, Bəkir Nəbiyev və sair söz sahibləri
qiymət verib.
Bəs sadə
oxucu nə deyir? Onu da haqqında danışdığımızı
görüşdə iş adamı Məlahət Qurbanova
söylədi:
— Məni ədəbi
mühitlə bağlayan bədii əsərlərə olan
marağımdır. Yaxın zamanlara qədər
Hüseynbala müəllimin əsərləri haqqında
müxtəlif mənbələrdən informasiya
alırdım. Amma əlimə ilk keçən
“Gəlinlik paltarı”nı oxuyandan sonra onun yaradıcılığına
böyük maraq oyandı. Sonra “Xəcalət”ə
Milli Dram Teatrının səhnəsində baxdım və
Qarabağ müharibəsinin mahiyyətini anladım. “Yanar qar”, “Dağlarda atılan güllə” və nəhayət
“Qumru yumurtaları”. Elə bilirəm ki, bu
əsərlərdə hər birimiz öz həyatımızın,
xarakterimizin bir parçasını, cizgisini tapırıq.
Bir şeyə
heyfslənirəm ki, siz ədəbiyyatdan uzun zaman kənarda
qalmısınız. Buna səbəb nə olub?
Oxucunun bu
sualı görüşdə yeni bir canlanma yaratdı və
yazıçı dramaturqla qadın yazarlar arasında ədəbi
polemika başladı. Kifayət qədər maraqlı olan
cavabları qələmə almamağı günah bilib,
onları oxucularımıza çatdırmağı qərara
aldıq.
Hüseynbala Mirələmov:
Mənə elə gəlir ki, ilk hekayəmi qələmə aldığım gündən həmişə ədəbiyyatda olmuşam, əsərlər yazmışam. Doğrudur, o əsərlər ağ vərəqlərə köçməyib, amma ruhən mənimlə yaşayıb, məni narahat edib, düşündürüb, darıxdırıb. Çünki həyatda məni təsirləndirən nə olubsa bu yaddaşımda ədəbi məhsula çevrilib, dönə-dönə onu cilalamışam və heç şübhəsiz gələcək üçün müəyyən qeydlər aparmışam. Ədəbiyyat üçün darıxanda, mühəndislik peşəmdən bəzən usananda sözün sehrinə güclü inam mənim həyat stimuluma çevrilib.
... İnsanın, yazarın fantaziyası nə qədər güclü olur-olsun, o, reallıq qədər təsirli ola bilməz. Olsa da izsiz ötüşər və yadda qalmaz. Bu gün cəmiyyətdə belə bir fikir öz aktuallığı ilə seçilir ki, əgər indiki cəmiyyəti artmaqda olan ölüm təhlükəsindən xilas etməyə bir ümid varsa, bunu ədəbiyyat edəcək və etməlidir. Bəs necə edəcək?! Xəyallar, fantaziyalarmı?! Təbii ki, yox.
Həyatı olduğu kimi görmək və göründüyü kimi əks etdirmək, — bu, mənim başlıca prinsiplərimdən biridir. Ona görə də həqiqəti həyatda axtardığım üçün mənim qəhrəmanlarım da həyatın reallıqlarından yaranır.
Cəmiyyətdə gedən proseslər ədəbiyyatda real əksini tapmırsa, ədəbiyyat bu cəmiyyəti gözləyən təhlükədən necə xilas edə bilər?! Məhz indi gerçəkliyi ədəbiyyata gətirmək lazımdır ki, insanlar müasirlik adı ilə ənənəvi mənəvi-əxlaqi dəyərlərin dağılmasının qarşısını almağa çalışsınlar.
Yaradıcılığın öz psixologiyası var. Bəzən yaratdığın obrazın mənəvi aləminə baş vurub onun duyğularını, hisslərini yaşayırsan. Onun həyatının bütün məqamları sənə toxunur, faciələri səni acıdır. Əgər bu obraz müasirimizdirsə mühitin qoxusunu onun nəfəsindən duyursan. Bu mənada əlbəttə mənim müşahidələrim görmək istədiklərim yox, gördüklərim, duyduqlarım, yaşadıqlarımdır. Bu müşahidələr adamı bəzən elə bir dərinliyə aparır ki, özünü, mənini unudursan. Həyatın, mühitin elə bir qatına baş vurursan ki, orada ədalətdən, mərhəmətdən, səxavətdən, alicənablıqdan əsər-əlamət belə yoxdur. Sanki cəngəlliklərin amansız qanunları hökm sürür burda. Hər şey adamı vahiməyə salan qap-qara, zülmət qaranlıqda yoxa çıxır. Addım atmağa cürət etmirsən ki, çirkaba batar və çöküb burda qalarsan...
Olumla ölüm arasındakı həyatda nə desən var–riyakarlıq, yalan, laqeydlik, nifrət, namərdlik və təbii ki, insana yaşamaq stimulu verən sevgi, inam, mərhəmətlilik, alicənablıq və s. Mübarizə dediyimiz fəal mövqey bu əksliklərin arasında gedir. Məni bir yazıçı kimi bəzən heyrətə salan, insanların faciələrin, bədbəxtliklərin, sınmış talelelərin üzərində xoşbəxt həyat qurmaq, şad yaşamaq istəyidir. Bunu müşahidə etmək üçün dahi olmaq lazım deyil. Bunu hamı görür, lakin bu acı mənzərələri donmuş baxışları ilə seyr edib, laqeydcəsinə yanından ötür, heç nə olmamış kimi öz şirin duyğular oyadan həyatından zövq almağa davam edirlər.
Mənə bəzən elə gəlir ki, insanlar hətta daxili aləmlərindəki iki hissin mübarizəsindən də ehtiyat edirlər. Bu, vicdanla laqeydliyin mübarizəsidir. Amma nəfsin, tamahın, laqeydliyin yoğurduğu mən əksər hallarda vicdana qalib gəlir. İnsan öz daxili məninin, vicdanının gözünə pərdə çəkib bakirə, pak həqiqətin ac, iyrənc ehtirasların ağuşunda necə boğulduğuna məhəl qoymaq istəmir. Bax, faciələrimizin, fənayələrin, yusiflərin acı aqibətlərinin səbəblərini, kökünü burda axtarmaq lazımdır.
Baxın, ilahi bir hiss, müqəddəs bir duyğu olan sevgi müasir həyatda, cəmiyyətdə nə qədər adiləşib. İnsanlar indi əksər hallarda öz çirkin niyyətlərini həyata keçirmək üçün bu müqəddəs duyğunun ilahi sehrindən istifadə edib günah işləyirlər. Öz məqsədlərinə çatınca kimlərinsə qəlbində oyatdıqları məhəbbəti iztiraba, nifrət və faciəyə çevirirlər. İnsanlara inam, ümid və etibar beləcə çilik-çilik olub ayaqlar altına düşür.
Mən taleyimin bir parçası olan ədəbiyyata məhz bunları qələmə almaq, bədii həqiqətin gücündən istiafadə edib həyatımızın harmoniyasının pozulmasına imkan verməmək üçün gəldim.
Bəli, burada deyildiyi kimi mən sadə yazıram. Sadə yazmaq o demək deyil ki, hamı sənə inansın. Mən fikirlərimi ən ali aydınlıq səviyyəsinə çatdırdığım, sadəcə həyatın, mühitin gerçək səsini yazdığım üçün onlar sadə görünür. Bizim dilin imkanları və azadlığı bu həyatı göstərməyə qadirdir. Mən sadəcə həyatın rəngini, musiqisini göstərmək üçün bu dilin yaratdığı sözlərdən istifadə edirəm.
Mənim ədəbiyyatda istiqamətim müəyyən edilmiş sərhədlərdə yox, insanlığın gələcəyinin təhlükəyə məruz qaldığı yerdə yaratmaqdır. İnsanın vicdanı onu istiqamətləndirən əsas qüvvədir. Mənim aləmimdə bu ali kateqoriyanı itirən adamdan hər şey gözləmək olar. Həyatda belə adamlara indi hər addımda rast gəlmək olur — işdə bir cür, ailədə tamam başqa cür, ikili nöqteyi nəzər, hamının yanında yaxşı olmaq istəyi. Bu artıq əxlaqsızlıqdır. İnsanlar da var ki, belə yaşamağı bacarmırlar. Onlar ən çətin məqamda, vicdanın əyilməsi tələb olunan yerdə ya susur, ya da həqiqəti deyirlər. Bundan əziyyət çəksələr belə. “Vicdanın cəzası” əsərinin qəhrəmanı məhz bu insanlardandır. O bilir ki, vicdan yalanın ayaq tutmasında iştirak edirsə, demək, bu artıq vicdan yox, zatən başqa bir şeydir. Vicdanla yaşamaq — bu rühən şəxsiyyət olmaq deməkdir.
İndi insan bu ziddiyyətlər məngənəsində azmış və hansı yolu gedəcəyini aydınlaşdıra bilmir. Məhz burada bir söz sahibi olaraq, onları həm mənən, həm ruhən istiqamətləndirməliyik. Çünki cəmiyyət həyatda gedən qlobal dəyişmələrə hazır olmayanda, əxlaqi, mənəvi dəyərlər öz təsirini itirir, insan öz həyatı təyinatını dəyişir.
Tanınmış rus yazarı Valentin Rasputin müsahibələrinin birində qeyd edirdi ki, “Dostoyevskini dəfn edəndə onu son mənzilə böyük insan axını yola salırdı. 25 ildən sonra anım günündə bu nəhəng yazarın məzarı üstünə cəmisi 9 nəfər toplaşmışdı”. Bu, təbii ki, Dostayevskinin yox, biganələşən, laqeyidləşən cəmiyyətin faciəsi idi.
Belə nümunələr bizim cəmiyyətdə də var. Unutqanlıq, öz ölkəsinin keçmişinə biganəlik, Azərbaycan xalqının ən ali keyfiyyətlərindən olan xeyirxahlıq və mərhəmət hissinin zaman-zaman solması, bunlar adamı dəhşətə gətirir. Təbii ki, əsərlərimdə bunlar cəmiyyətə bir ciddi mesaj olaraq verilir və veriləcək də...
İlqar RÜSTƏMOV
Xalq qəzeti.- 2009.- 19 dekabr.- S. 7.